הפוסק שלמד עם ראש הישיבה בגיל 15 נפטר

הגאון הרב יהודה קלמר זצ"ל רבה של קהילת 'ישראל הצעירה' במערב המפסטד נלקח השבת לבית עולמו לדאבון לב מעריציו ותלמידיו הרבים ובני משפחתו | חיבר עשרות ספרים והיה ידוע כפוסק מומחה ומרן הרב אלישיב זצ"ל היה שולח אליו בעיות הלכתיות שונות 

יענקי פרבר | ברוך דיין האמת 10.1.2021 | 07:54

הרב יהודה קלמר צילום: באדיבות המצלם

הפוסק שהיה בגיל 15 חברותא של הראש ישיבה ודור תשיעי לבעל שם טוב נפטר.

הגאון הרב יהודה קלמר זצ"ל הרב של 'ישראל הצעירה' ממערב המפסטד שבניו יורק ארה"ב, נפטר בגיל 74 למגינת לב בני קהילתו תלמידיו הרבים ובני משפחתו.

הרב קלמר היה דור 9, בן אחר בן לבעל שם טוב הקדוש. הוא למד בצעירותו בישיבת 'מיר' בירושלים, וקיבל את הסמיכה להוראה מראש הישיבה הגאון רבי חיים שמואלביץ זצ"ל. 

לפני שהגיע ל'מיר', למד הנפטר הדגול בישיבת טלז בקליבלנד, הוא היה ידוע כבחור מבריק ומתמיד עצום, ונבחר על ידי ראש הישיבה, הרב גיפטר זצ"ל ללמוד כחברותא שלו כבר בגיל 15.

לאחר מכן, נישא לביתו של הרב שמואל דוד ווקין זצ"ל, חותנו הרב ווקין היה בנו של ה'בית אהרון' ועזר להציל אלפים במהלך השואה וחמותו, הרבנית צביה ווקין ע"ה הייתה ידידה קרובה של משפחת החפץ חיים.

הרב יהודה קלמר זצ"ל

הרב קלמר חיבר ספרים רבים והיה פוסק ידוע בארה"ב, מרן הרב אלישיב זצ"ל היה שולח אנשים באמריקה לשאול את הרב קלמר שאלות בעניינים שונים.

הרב קלמר הנהיג את הקהילה במערב המפסטד - לונג איילנד במהלך העשורים האחרונים, תוך שהוא מקבל את תפקיד מרא דאתרא של 'ישראל הצעירה' ממערב המפסטד בשנת 1983. כך מדווח אתר Yeshiva world news.

במהלך שנות הרבנות שלו, הרב הביא לקהילה  700 משפחות שהצטרפו לשורות אחת הקהילות החרדיות הגדולות באזור. 

הרב קלמר היה חולה בשבועות האחרונים ופטירתו מהווה זעזוע לקהילה. 

הלוויתו תתקיים היום (ראשון) בבוקר בשעה 11:00 שעון מקומי, ותצא מקהילת 'ישראל הצעירה' של המפסטד המערבית.

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום