צה"ל: ירו בפלסטיני - כי היו בסכנת חיים

פלסטיני נפצע במהלך עימותים שפרצו ביום שישי בין חיילי צה"ל לתושבים מקומיים בדרום הר חברון. על פי כלי התקשורת הפלסטיניים, האיש שנורה פונה במצב אנוש לבית החולים | מתחקיר שביצע צה"ל עולה כי החיילים היו בסכנת חיים מיידית לאחר שהותקפו באופן אלים 

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 7.1.2021 | 09:34

הפלסטיני שנפצע מירי צה"ל צילום: רשתות חברתיות

תחקיר שבוצע בצבא קובע כי לוחמי צה"ל שהתעמתו עם פלסטינים וירו באחד מהם שנפצע קשה, היו בסכנת חיים מיידית לאחר שהותקפו באופן אלים ביותר על ידי עשרות פורעים. האירוע התרחש בשעות הצהריים של יום שישי בכפר א-טוואני.

כוחות צה"ל שהגיעו לאזור במטרה לפנות מבנה שנבנה באופן בלתי חוקי, נתקלו בעשרות פלסטיניים שהחלו לתקוף אותם תוך ניסיון לגנוב מהם את הציוד ההנדסי.

מתחקיר פיקודי מעמיק עולה, כי הכוח הצבאי נקלע לסכנת חיים ממשית בעת שביצע פעילות אכיפה. עוד מעלה התחקיר כי במקום התפתחה הפרת סדר והכוח הותקף באלימות מצד מספר פלסטינים, שביקשו לסכל את פעילות האכיפה.

התחקיר קובע כי בשל כך, ולאחר שהפלסטינאים סירבו להתפנות מהמקום והמשיכו לתקוף את החיילים, מפקד הכוח החל בנוהל מעצר חשוד, שכלל ירי לאוויר.

תוך כדי הירי, שני פלסטינאים תקפו באלימות את מפקד הכוח - פלסטינאי אחד משך בכוח את המפקד, ופלסטינאי אחר תפס את נשקו בפראות. בשל כך, נורה ירי לא מכוון, שפגע בפלסטינאי אחר שנמנה על מפרי הסדר האלימים.

במקביל לתחקיר הפיקודי, תערך בדיקה מקדימה על ידי מצ"ח שתכלול גביית עדויות מפלסטינים ואיסוף מסמכים רפואיים.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום