המחליפה של תמ”א 38: ‘התחדשות בניינית’ – רק ל-5 ערים

בגלל תנאי התכנית והקריטריונים הקשוחים רק חמש רשויות בישראל זכו בקידום תכניות התחדשות בניינית – שתחליף את תמ”א 38 – על ידיד הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית • לעת עתה, הרשות תקדם את התכניות להתחדשות בניינית באשדוד, כפר סבא, נהריה, פתח תקווה וראשון לציון 

כלכלי 5.1.2021 | 18:40

התחדשות עירונית, אילוסטרציה צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90

רק חמש רשויות ייכנסו למסגרת קידום תכניות התחדשות בניינית – התכנית שמחליפה הלכה למעשה את תמ”א 38, ומעניקה וודאות ליזמים ולדיירים שמבקשים ליזום תכנית התחדשות לבניין שלהם – כמעט כמו במסגרת תמ”א 38 שעברה מן העולם.

כזכור, בחודש נובמבר האחרון יצאה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בקול קורא לרשויות המקומיות להמשיך את תנופת תמ”א 38 על ידי הכנת תכנית משופרת להתחדשות בנינים ברשות. תמ”א 38 עתידה להסתיים באוקטובר 2022, והרשות הממשלתית מבקשת לסייע לרשויות המעוניינות להחליף את התמ”א בגרסה מקומית משופרת המותאמת לצרכי הרשות המקומית ומדיניותה.

אולם למרות שעתה אישרה הרשות את התכנית רק לערים ראשל”צ, פ”ת, אשדוד, כפ”ס ונהריה בלבד, בכוונת הרשות הממשלתית לקדם בהמשך השנה תכניות דומות ברשויות נוספות, בכפוף לתקציב נוסף. התוכניות שיוכנו יאפשרו פרויקטים בכ-6,500 בנינים ישנים.

התכניות יקודמו בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות המקומיות, ויאפשרו תוספת של כ 130 אלף יח”ד. כל הרשויות שזכו הציגו פעילות במסגרת תמ”א 38 הקיימת, מדיניות ברורה לקידום התחדשות בניינית ופוטנציאל להמשך ההתחדשות מסוג זה בהיקף משמעותי.

יו”ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן: “אני מברך את הרשויות שזכו לראשונה בקול הקורא לתוכנית התחדשות בניינית כלל עירונית. אני סמוך ובטוח כי התוכניות הממומנות ע”י הרשות בכ-8 מלש”ח ייצרו חלופה טובה יותר מתמ”א 38, יבטיחו את המענה התכנוני הנדרש לאזורים השונים ויאפשרו התחדשות עירונית ברמת הבניין הבודד, תוך מתן דגש לפיתוח שטחי ציבור, חיזוק המרקם העירוני וקידום איכות חייהם של התושבים”.

 

מנהל אגף תכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית, גורי נדלר: “התחדשות ברמת המגרש הבודד היא כלי חשוב בסל הכלים של התחדשות עירונית. היעד הוא לקדם את התוכניות בלוח זמנים צפוף, ליצר ודאות והמשכיות ולהתחיל לפעול על פי תכניות אלו מיד עם סיום תוקפה של תמ”א 38”.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום