איראן: הוגשה הצעת חוק 'לחסל את ישראל עד שנת 2041'

עיני כל העולם היו נשואות בדריכות אל איראן לראות מה תהיה התגובה לרגל מלאות שנה לחיסולו של הגנרל קאסם סולימאני. כאשר זו הגיעה מכיוון בלתי צפוי לחלוטין: תחת הכותרת 'איראן מגיבה בחזרה' הגישו חברי פרלמנט הצעת חוק לוחמנית ובה לא פחות מ-16 סעיפי 'נקמה'

אהרן מילר | מדיני 5.1.2021 | 09:58

מנהיגי איראן חמינאי ורוחאני צילום: מתוך טוויטר

במלאות שנה לחיסולו של מפקד כוח קודס האיראני הגנרל קאסם סולימאני הגישו חברי פרלמנט באיראן הצעת חוק מיוחדת, עם 16 סעיפים ובהם חיוב ממשל איראני עתידי לחסל את מדינת ישראל תוך 20 שנה, עד חודש מרץ של שנת 2041. ובמקביל לפעול להוצאת הכוחות האמריקניים מהאזור כולו, הצעת החוק כונתה 'איראן מגיבה בחזרה' כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית ISNA והובאה בחדשות 'אלערבייה'.

בנוסף לחיסול ישראל והוצאת ארצות הברית מהאזור מבקשים חברי בפרלמנט בהצעת החוק לאסור על כל ממשל איראני עתידי לעגן בחוק איסור על עריכת משא ומתן על הכח והאמצעים הצבאיים של איראן. כמו גם איסור על משא ומתן על שלוחות הטרור שלה.

כמו כן מתחייבת איראן בהצעת החוק לסייע לכל ממשלה שתסכים להוצאת הכוחות האמריקניים משטחה (למעט מדינות כמו עירק וסוריה שם הכוחות האמריקניים שוהים באופן 'בלתי חוקי' שבמקרה זה לא חלים עליהן הגבלות) על ידי עריכת הסכמי שיתופי פעולה ביטחוניים למשך 5 שנים.

גם שחרור עזה, והצעדות לשחרור פלסטין על גבולות ישראל. כמו גם תמיכה מידי רבעון במורדים החות'ים בתימן מעוגנים בטיוטת ההצעה.

עוד נכתב בהצעת החוק במקביל לסיוע של כל ממשל עתידי באיראן למדינות וונצואלה עיראק סין רוסיה וסוריה, ייאסר כל משא ומתן עם ארצות הברית עד שזו לא תתנצל על חיסולו של סולימאני.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום