סיכום שנה עגומה: ירידה של 92% בתנועת הנוסעים בנתב"ג

אחד הנפגעים הגדולים בשנת 2020 היה ענף התעופה שספג מהלומה קשה, כאשר חודשים רבים היה נתב"ג סגור בתחילת הסגר הראשון. אין יוצא ואין בא. גם כאשר נפתחו השמים ההיענות היתה דלה יחסית משנים עברו. עשרות חברות הפסיקו לנחות כאן ואלה שכן צמצמו את כמות הטיסות

קובי בורנשטיין | רכב ותחבורה 31.12.2020 | 20:25

מטוסים של חברות זרות בנתב"ג צילום: משה שי, פלאש 90

עם סיומה של השנה האזרחית 2020 - שנת קורונה, נחשפים הנתונים אודות משבר התעופה הגדול שפקד את נמל התעופה בן גוריון, כשלמעשה מאחד מנמלי התעופה הגדולים בעולם הוא חזר לנתונים של שנת 1992 - 28 שנה לאחור.

על פי נתוני המסמך שנחשפו ב'ישראל היום'; במהלך השנה החולפת חלה ירידה של 92% בתנועת הנוסעים הבינלאומית בנמל התעופה בן גוריון. בנוסף, בעוד שטרם פרוץ המשבר פעלו בנתב"ג למעלה מ-140 חברות תעופה, היום פועלות כ-60 בלבד וגם הן הקטינו באופן משמעותי את מספר הטיסות לארץ. מספר היעדים ירד מ-210 לקצת פחות ממאה.

נזכיר, כי עם פרוץ משבר הקורונה פעלה ישראל במתכונת של שמים סגורים, הרבה לפני שאר מדינות העולם, מה שתרם באופן משמעותי למשבר התעופה אך עצר במידה מסוימת את התפשטות הנגיף.

המדינות שהובילו את טבלת היעדים במהלך שנת 2020 הן: טורקיה, ארה"ב, יוון, איחוד האמירויות, צרפת ואוקראינה. חברות התעופה המובילות את תנועת הנוסעים השנתית בישראל הן: אל על עם קרוב למיליון נוסעים, טורקיש במקום השני עם 319 אלף נוסעים, יונייטד איירליינס עם 268 אלף נוסעים, איזיג'ט עם 259 אלף נוסעים וראיינאייר עם 234 אלף נוסעים השנה.

בנוסף, חברת התעופה הישראלית אל-על הוציאה לפנסיה מוקדמת כ-220 עובדים ורבים נוספים צפויים להצטרף אליהם בקרוב, זאת במסגרת צמצום ההוצאות בחברה. כ-3,500 עובדים הוצאו לחופשה ללא תשלום, בוטלו השעות הנוספות לכל העובדים, קוצץ שכר הבכירים בכ-25%, נעצרו פרויקטים עתידיים והוקפאו תקציבי הפיתוח ובוטלו כל הנסיעות לחו"ל והקורסים, כולל קורס פקחי הטיסה והוצאת החניכים לחופשה ללא תשלום.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום