חרדי הוכה ע"י שוטר במא"ש - ויפוצה ב-15,000 ש"ח

אדם חרדי שהעיר לשוטר שהכה ילד בשכונת מאה שערים, הותקף על ידו גם הוא באלימות קשה | כעת, הושגה פשרה בבית המשפט והחרדי יפוצה על ידי המשטרה ב-15,000 ש"ח

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 31.12.2020 | 17:31

התקיפה במאה שערים צילום: מצלמות אבטחה

אדם חרדי יפוצה על ידי משטרת ירושלים בסכום של 15,000 שקלים, לאחר שהותקף לפני כשלוש שנים על ידי שוטר בשכונת מאה שערים, רק כי פנה אליו ושאל אותו מדוע הוא מכה ילד קטן.

האירוע התרחש בשכונת מאה שערים בירושלים בחודש מאי 2017. במהלך הפגנה שהתרחשה בשכונה, הוכה ילד על ידי שוטר, וכאשר אברך חרדי ניגש למחות בפניו הוכה גם הוא. על פי כתב התביעה, השוטר משך אותו בזקנו ופגע בו.

האברך הגיש לבית המשפט תביעה באמצעות עו"ד איתמר בן גביר. בכתב התביעה, תואר כיצד השוטרים קפצו עליו, חנקו אותו, השכיבו אותו על רצפת המדרכה ואחד מהשוטרים גם הכה בו באגרופו.

האירוע החמור הגיע לשיאו, כשבעוד האברך שכוב על הרצפה, ניגש אליו שוטר, רכן לעברו, משך בחוזקה בזקנו והמשיך לדרכו כאילו לא קרה דבר. לאחר מכן הובילו השוטרים את העצור לאורך רחוב מאה שערים, כשהוא ללא כיפה, וזאת למרות שביקש מהם שוב ושוב שיאפשרו לו להרים את כיפתו שנפלה במהלך המעצר.

על פי כתב התביעה, ההתעמרות לא פסקה, ובתחנת המשטרה נאלץ החרדי לעבור חיפוש על גופו, כשהשוטרים הכריחו אותו לפשוט את כל בגדיו. רק לאחר מספר שעות, ולאחר שהאברך נחקר בחשד לתקיפת השוטרים, הוא שוחרר לדרכו.

בעקבות כתב התביעה ולאור הערות בית המשפט לנציגת הפרקליטות, הוסכם בין הצדדים על הסדר פשרה לפיו המשטרה תשלם לתובע 15000 ש"ח. עו"ד איתמר בן גביר, אמר היום בתגובה כי "בתשלום של 15,000 ש"ח יש מסר למשטרה: להפסיק לפגוע בציבור החרדי".

"הסרטון זועק ומספר את הסיפור. אדם שלוב ידיים, לא עושה כלום, בסך הכל מעיר לשוטרים על התנהגותם כלפי הילד ואז מרביצים לו, פוגעים אותו, עוצרים אותו, ומשפילים אותו בתחנת המשטרה. אני מאמין שעוד סכום, עוד סכום ועוד סכום ובסופו של דבר המסר לשוטרים יהיה: להפסיק עם האלימות", לשון התגובה.

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום