נשיאת ביהמ"ש תוקפת: "ניסיונות להרעיד את האדמה תחת רגלינו"

רגע לפני סיום תפקידו של שר המשפטים אבי ניסנקורן, התקיים היום בבית הנשיא טקס הצהרת אמונים לשופטים החדשים בבית הנשיא, בו נאמה גם נשיאת העליון אסתר חיות שתקפה ניסיונות ההתערבות מצד המערכת הפוליטית: "למרות הניסיונות החוזרים ונשנים להרעיד את האדמה תחת רגלינו, הרשות השופטת מהווה אי של יציבות ומרחב לשיח ראוי, ממלכתי ומכבד"

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 31.12.2020 | 15:12

כסאות השופטים בבית המשפט העליון צילום: Yossi Zamir/POOL

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, התייחסה היום (חמישי) למתקפות מצד המערכת הפוליטית וניסיונות ההתערבות במערכת המשפט, וקראה "להותיר את מערכת בתי המשפט מחוץ למשחק הפוליטי". חיות נאמה לצד שר המשפטים אבי ניסנקורן בטקס הצהרת אמונים לשופטים החדשים בבית הנשיא.

"למרות המתכונת המצומצמת, הטקס היום, וכמוהו גם הטקס הנוסף הצפוי להתקיים בעוד כחודש, מרגשים ומשמחים אותי באופן מיוחד", פתחה חיות את דבריה, נבחרו 72 שופטים, שופטות, רשמים ורשמות לכל ערכאות השיפוט ברחבי הארץ. זאת לאחר שעברו תהליך ארוך של מיון קפדני וממצה. מדובר במילוי חסר של כעשרה אחוז ממצבת כוח האדם השיפוטי במערכת. חסר זה הכביד מאוד על יכולתנו להעניק לציבור את השירות שהוא ראוי לו".

חיות התייחסה למצב מערכת המשפט בפרט, ובתי המשפט בכלל בצל משבר הקורונה. "בניגוד לפרסומים כאלה ואחרים", אמרה, "אני מבקשת להדגיש כי מאז תחילתו של משבר הקורונה ועד היום, לא ננעלו שערי בתי המשפט אף לא ליום אחד. אדרבה, קיצרנו את פגרת הקיץ, הטמענו טכנולוגיות חדשניות ובהן, בין היתר, הטכנולוגיה של היוועדות חזותית".

"נבחרתם לתפקיד בשל איכות מקצועית ואישית, אף שהיו מי שניסו להכשיל את עבודת הוועדה ולהשליט שיקולים אחרים לבחירת שופטים. הניסיונות לגרור את מערכת בתי המשפט לתוך המגרש הפוליטי – שנותיהם כשנות המדינה, והם נדונו לכישלון כאז כן היום".

באשר לניסיונות ההתערבות במערכת המשפט אמרה חיות כי "בתוך הכאוס הפוליטי וחוסר היציבות השלטונית המלווים את חיינו כבר עת ארוכה, אני מרשה לעצמי לומר כי למרות הניסיונות החוזרים ונשנים להרעיד את האדמה תחת רגלינו, הרשות השופטת מהווה אי של יציבות ומרחב לשיח ראוי, ממלכתי ומכבד".

"ולכל מי שמתעקש לעשות הון פוליטי על גבנו", הוסיפה, "הייתי מציעה להביט תחילה אל תוך ביתו פנימה. יש להותיר את מערכת בתי המשפט מחוץ למשחק הפוליטי, כי הניסיונות לגרור אותה ואת שופטיה אל השדה הפוליטי הם מסוכנים".

שר המשפטים היוצא אבי ניסנקורן אמר בטקס: "זה לא סוד שהיו ניסיונות לפגוע בעבודת הוועדה לבחירת שופטים, להכניס פוליטיזציה ושיקולים לא ענייניים למרחב הזה – לא אפשרתי זאת. נתקלנו גם בניסיון חמור להכניס פוליטיזציה במינוי שופטי בית המשפט העליון, במטרה להפוך את השופטים תלויים בגחמותיהם של פוליטיקאים. עצרנו גם את זה".

"מי שמבקש להלך אימים על החוק והמשפט, מבקש להלך אימים על אזרחי ישראל וזכויותיהם הבסיסיות", הוסיף ניסנקורן. "כשר משפטים פעלתי בשפיות. שמרתי על עצמאות שלטון החוק, זה הכל. אבל בישראל של היום, שמירה על שפיות הפכה לעמדה רדיקלית. יותר משזה עצוב, זה מסוכן".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום