הסגר השלישי: 1,621 קנסות על יציאה מהבית

בניסיון לבלום את התחלואה ההולכת וגוברת, המשטרה חילקה אתמול אלפי דו"חות לאזרחים שהפרו את הסגר ויצאו מביתם למטרה או פעולה שאינה מותרת על פי החוק | 1,290 בני אדם נקנסו ברחבי הארץ לאחר שלא עטו מסכה

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 31.12.2020 | 13:50

שוטר בפעולה. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

המשטרה ממשיכה לאכוף את תקנות הקורונה ברחבי הארץ בצל הסגר השלישי. האכיפה מתמקדת בהגבלות התנועה, ההתקהלות והמסחר ברחבי הארץ. כך, ביממה החולפת נרשמו ע"י המשטרה 3,134 דו"חות בגין ההפרות השונות. מרביתם בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת.

מספר הדו"חות שחולקו בגין יציאה מהבית עומד על 1,621. בגין אי עטית מסיכה נרשמו 1,290 דו"חות. 71 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד, 84 דו״חות בגין הפרות שונות של בתי עסק, וכן 40 דו"חות בגין שהייה במקום ציבורי שפעילותו נאסרה.

אתמול חשפה המשטרה בית קפה בתל אביב שנפתח בניגוד להנחיות משרד הבריאות. לבעל המקום ניתן דו"ח על סך 5,000 שקלים. בבאקה אל גרביה סגרה המשטרה בית עסק לאחר שהופעל בניגוד להנחיות הסגר. 

במקביל, במספר מקרים בעיר ירושלים אותרו בתי עסק שהפרו את ההנחיות. בדרום העיר אותר עסק לשטיפת מכוניות ובו מספר לקוחות, בצפון העיר אותר עסק פועל גם הוא לשטיפת מכוניות ובמקום מספר כלי רכב וכ- 10 עובדי המקום. כמו כן אותרה מסעדה במבשרת ציון בתוכה סועדים מספר אנשים בניגוד להנחיות צו הבריאות. נגד העסקים נרשמו קנסות ע"ס 5,000 שקלים.

בתוך כך, המשטרה חשפה במחסום בידוק בקרית אתא קטינה בת 9 מחויבת בידוד, ששהתה ברכב עם אמה ואחיותיה. השוטרים רשמו לאמה של הקטינה קנס בסך 5,000 ש"ח בגין הפרת חובת הבידוד לצד דרישה לשוב לביתן.

בראשון לציון המשטרה חשפה אולם אירועים שפעל בניגוד להנחיות. בעקבות דיווח שהתקבל על מוסיקה הגיעו שוטרים למקום וגילו כי מתקיים שידור חי לרדיו בהשתתפות כ- 20 איש כשבמקום שולחנות ערוכים עם אוכל ושתייה. השידור הופסק במקום ונרשמו קנסות בסך 500 ש"ח למשתתפי האירוע על הפרת מרחק 1,000 מטר מהבית ולבעל המקום 5,000 ש"ח על הפרת הנחיות האוסרות הפעלת בית עסק.

פעילויות אלו, מציינים במשטרה, הן רק חלק קטן מהפעילות שבוצעה ביממה האחרונה ע״י משטרת ישראל ברחבי הארץ. אמש השוטרים ערכו ביקורים וביקורות אחר יישום ההנחיות ב-2,083 בתי עסק. כאמור עשרות בתי עסק נקנסו בגין ההפרות השונות, ניתנו 151 אזהרות, וב-61 מקומות בוצע דילול קהל. 9 בתי עסק נסגרו למספר ימים בתום שימועים בגין הפרות. בנוסף בוצעו בדיקות של הימצאות בבידוד ל-1,690 חולים מאומתים המאושפזים בבית וכן ל- 6,109 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ.

"משטרת ישראל תמשיך לפעול יחד עם הרשויות ויתר גורמי האכיפה לבלימת התפשטות הנגיף במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו. המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל", נמסר מהמשטרה.

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום