הממשלה החליטה: סגר שלישי החל מיום ראשון למשך שבועיים

בתום דיון ארוך בממשלה, החליטו השרים להטיל סגר כללי - שלישי, על כל תחומי מדינת ישראל בעקבות התחלואה הגוברת, לצד המוטציה הבריטית שכבר דבקה בלפחות 4 ישראלים. הסגר צפוי להתחיל בערבו של יום ראשון ויימשך שבועיים. כבר מהיום הגבלות לגבי התכנסות לתפילה

קובי בורנשטיין | חדשות בארץ 23.12.2020 | 23:22

סגר בקריה החרדית בחצור הגלילית צילום: דוד כהן, פלאש 90

בתום שעות ארוכות של דיונים, הממשלה החליטה להטיל את סגר כללי - שלישי במספר, שצפוי להתחיל מיום ראשון הקרוב בשעה 17:00 ויימשך לשבועיים ימים, כשחלק ממוסדות החינוך יישארו פתוחים.

במסגרת הסגר תחול מגבלת תנועה של עד 1,000 מטר והמסחר ייסגר פרט למשלוחים ולחנויות חיוניות. עוד תוגבל במסגרת הסגר השהייה בבית מגורים של אדם אחר, וכן ההתקהלויות יאסרו. במרחב הפתוח תותר התקהלות של עד 20 איש, ובמרחב הסגור עד 10 איש בלבד, הוראות אלה יחולו גם על בתי הכנסת. גם ה"איים הירוקים" צפויים להיסגר.

עסקים שאינם מקבלים קהל יעבדו במתכונת של 50% מההיתרים הנוכחיים והתחבורה ציבורית תעבוד במתכונת של 50% מהנפח הרגיל.

בניגוד לסגרים הקודמים, מערכת החינוך תפעל חלקית. הגנים, כיתות א'-ד' וי"א-י"ב יפעלו בין השעות 8 עד 13:00. הורים יוכלו להסיע את ילדיהם החל מ-7 בבוקר ועד השעה 14:00. בנוסף הוחרג גם החינוך המיוחד והלימודים בו יתקיימו בכל הגילאים. כמו כן תותר העברת ילדים בין הורים במשמורת משותפת.

באשר להתכנסות והתקהלות, ועדת השרים לקורונה מחדדת כי החל מהיום (חמישי) 24.12.20 בשעה 17.00 ועד ליום שישי 25.12.20 בשעה 20.00.

כמו כן מ-6.1.21 בשעה 17.00 ועד ל-7.1.21 בשעה 20.00. וכן מ-18.1.21 בשעה 17.00 ועד ליום 19.1.21 בשעה 20.00.

בתאריכים אלו תותר התקהלות בבתי תפילה, בשטח פתוח - עד 100 איש ובחלל סגור, במבנה עם יותר מכניסה אחת - יהיה מותר עשרה אנשים על כל פתח, ולא יותר מ-עשר קבוצות.

מוקדם יותר אמש שר הבריאות יולי אדלשטיין עדכן את שרי הממשלה כי נמצאה מוטציה בריטית בישראל ואמר כי "לצערי, לצד הבשורות הטובות יש בשורות פחות טובות: ביומיים האחרונים אנחנו עושים מאמץ מרוכז כדי לבדוק שהמוטציה מבריטניה לא הסתננה". לדבריו, "עד לפני כמה דקות היינו אופטימיים אבל עכשיו פחות אופטימיים. זה מידע מלפני כמה דקות מראש מערך המעבדות שלנו" ציין שר הבריאות.

על פי הידוע כעת, שלושה נוסעים ששבו מאנגליה בימים האחרונים אובחנו כחולים במוטציה החדשה, וישראלי נוסף שחזר מבריטניה טרם חלה חובת הבידוד, אובחן כנושא את המוטציה אף הוא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להודעת משרד הבריאות ואמר כי "עכשיו מבינים שפעלנו נכון כשהכנסנו את השבים מבריטניה לבידוד במלוניות". הוא הוסיף כי "החדשות הטובות הן שככל הנראה, על פי ההערכות, החיסונים שיש כרגע יעילים גם כנגד המוטציה החדשה.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום