הסערה סביב פרשת יוסף פליישמן - במשטרה מודים: 'מעצר שווא'

גינויים מקיר לקיר: בתום יממה של הכחשות, הודתה המשטרה כי יוסף פליישמן שנמצא שרוע בבוץ וסובל מהיפותרמיה - נעצר לשווא | הוא עדיין מאושפז בבית החולים, כשהחשש הוא ששעות ארוכות ששכב במים קרים גרמו לנזק בלתי הפיך לבריאותו

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 19.12.2020 | 20:47

צילום: באדיבות המצלם

במשך למעלה מיממה שלמה טענה המשטרה כי יוסף פליישמן, תושב מאה שערים הלוקה בנפשו שנשלף ממיטתו באמצע הלילה בין רביעי לחמישי - חשוד בפלילים. גרסת המשטרה הרשמית הייתה כי תקלה בתחנה, היא זו שהובילה לשחרורו ממעצר. בעקבות חשיפת הסיפור, הבהירה המשטרה סמוך לשבת כי טעות בזיהוי היא שגרמה למעצרו של פליישמן.

 

תיעוד המעצר המזעזע // צילום: ישראל מ.ק

במשטרה הבהירו כי בכוונתם לבדוק את המקרה ולהפיק לקחים בהתאם. נכון לעכשיו, במשטרה לא התייחסו לשחרורו של אדם חולני בקור הירושלמי מבלי לוודא האם הוא מסוגל לשוב לביתו החם. מאז הפרסום, שיגרו מספר חברי כנסת מכתבים לשר אוחנה בדרישה לחקור את הנושא. 

כפי שפרסמנו לראשונה, פליישמן, דמות מוכרת בשכונה הירושלמית, נעצר בליל אמש (בין רביעי לחמישי) על ידי שוטרים שהגיעו לדירתו, שלפו אותו ממיטתו ולקחו אותו בברוטאליות לעבר ניידת המשטרה שהמתינה בקצה הרחוב. רק לאחר שהבינו כי מדובר בטעות בזיהוי הוא שוחרר לחופשי.

ביום חמישי, סמוך לשעה 22:00 בערב, הוא אותר בשטח פתוח בשכונת גבעת המטוס על ידי מתנדבי איחוד הצלה וזק"א שערכו אחריו חיפושים. מעדויות שהגיעו לידינו, פליישמן נמצא כשהוא במצב היפותרמיה קשה, תשוש, ללא יכולת לתקשר עם הסביבה. הוא פונה ע"י אמבולנס לבית החולים כשמצבו מוגדר בינוני. "הוא היה שרוע בבוץ בשטח פתוח ורועד כולו", כך תיאר זאת אחד המתנדבים.

פליישמן, נכון לשעה זו עדיין מאושפז בבית החולים. מצבו יציב, אך ממידע שהגיע ל'כל רגע', הרופאים לא מעודדים מצבו. החשש הוא שהשעות הארוכות בהן פליישמן היה בתוך מים קרים גרמו לנזק בלתי הפיך. 

מהמשטרה נמסר בתגובה: בעקבות תלונה שהתקבלה במשטרה על איומים, השוטרים הגיעו לכתובת שמסר להם המתלונן. שם הם פגשו באדם שסירב להזדהות כנדרש, ולכן נאלצו לעכבו ומשסירב לשתף פעולה הובא לתחנת המשטרה. לאחר פעולות זיהוי שבוצעו בתחנת המשטרה התברר כי לא מדובר בחשוד הדרוש לחקירה בגין האיומים, לכן האיש שוחרר לדרכו מיד".

עוד מסרו במשטרה, כי בהמשך היום התקבל דיווח כי האיש נעדר והמשטרה החלה בביצוע מגוון פעולות עד שאותר.  "לצד האמור, בכוונתנו לבדוק את המקרה ובמידת הצורך יופקו הלקחים הנדרשים בהתאם".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום