גדעון לוי מחמיא לביבי: "מחנה השמאל כל כך עיוור"

ראש ממשלת ישראל מנצל את סוף כהונתו של הידיד הגדול ביותר של מדינת ישראל בבית הלבן דונלד טראמפ, ומריץ במהירות את  הסכמי הנורמליזציה עם העולם הערבי, אנשי השמאל בישראל חצויים ביניהם בשאלה כיצד לבלוע את איש הימין שמעמיד בצל את כל יוזמות השלום של השמאל • "נוצרת פה מציאות שאי אפשר להחמיץ אליה פנים"

אהרן מילר | תקשורת 13.12.2020 | 16:37

עיתונאי 'הארץ' גדעון לוי צילום: פלאש 90

ישנם 2 קבוצות שאינם מבינים איך הם ממשיכים מכאן לאור חתימות הסכמי הנורמליזציה הנחתמים בזה אחר זה בין מדינות ערב השונות לבין מדינת ישראל הציונית. הקבוצה הראשונה היא הרשות הפלסטינית המביטה בכיליון עיניים איך עבודה של יותר מ-70 שנה מתפוגגת כעשן ויורדת לטמיון, כאשר מדינות ערב זו אחר זו מנפצות שוב ושוב את הטאבו, וקובעות מאזן חדש, אותו מכנה ראש ממשלת ישראל 'שלום תמורת שלום'.

הקבוצה השנייה היא להבדיל, השמאל בישראל. מגיע ראש ממשלה ימני ועושה יחד עם נשיא אמריקני ימני עוד יותר את מה שבשמאל הישראלי רק יכלו לחלום על כך, ואף מעבר, הם פוכרים ידיהם בייאוש ולא מבינים איך הם ממשיכים מכאן ומה האג'נדה שלהם לאחר שקלף השלום נמצא כיום תחוב עמוק בידי הימין.

ההוגנים שבהם מישירים מבט ומודים נתניהו וטראמפ עושים היסטוריה, הם הנתקלים במטבי בוז מצד חבריהם בשמאל, אך כאמור מדובר בהוגנים שבהם, מבטים אלו לא מזיזים להם.

אחד הבולטים שבהם הוא גדעון לוי אחד המייצגים של השמאל הקיצוני כאן בארץ, בשיחה היום (ראשון) עם ינון מגל ובן כספית לא הסתיר לוי את המחמאות אותן הוא חולק לנתניהו וטראמפ, אל מול בן כספית 'החמוץ', כלשונו.

בפתח השיחה אמר ינון מגל לגדעון לוי, "ראית איזה חמוץ בן" תוך שהוא סונט בשותפו לשידור, גדעון השיב בתגובה "עליו כתבתי" עוד הוסיף לוי "בסוף בסוף נוצרת פה מציאות שאי אפשר להחמיץ אליה פנים".

גדעון לוי מבכירי עיתונאי הארץ התייחס באמירתו 'עליו כתבתי' למאמר בו כתב "טראמפ ונתניהו אינם אנשי שלום או מצפון, ודאי שלא מכונני צדק. אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שטראמפ אחראי לשלום הישראלי ערבי, במירכאות או בלעדיהן, יותר מקודמו, חתן פרס ישראל לשלום, ברק אובמה. גם אי אפשר להתעלם מהעבודה שנתניהו פתח לפני הישראלים שערים של מדינות ערביות, יותר מכל קודמיו יחד - וגם עמם נמנים חתני פרס נובל לשלום. הסכמי השלום החדשים אינם ראויים לפרס, כי מנתניהו לא נדרש שום אומץ כשחתם עליהם".

"למראה נזקיהם הרבים, בקושי אפשר להחמיא לטראמפ ולנתניהו. אך היושר מחייב: תנו לקיסר את אשר לקיסר. הם עשו שלום ולא מלחמה" סיכם את מאמרו. "יש דברים שנתניהו עושה שראויים לשבח, ולצערי מחנה השמאל כל כך עיוור שהוא לא מוכן לפרגן על כלום" אמר לוי למגל וכספית, לוי הוסיף ותקף את כספית ודומיו, ואמר על נתניהו "הוא לא איש שמאל והוא פחות מושחת ורקוב ממה שאתם סבורים" תקף לוי.

לסיכום, נראה כי השלום עם מדינות ערב משפיע בסופו של דבר גם על השלום בתוכנו, למרות שהסדר אמור היה להיות הפוך, טוב מאוחר מלא כלום.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום