ויהי לפלא: הדיין אמר 'אני אגיע במוצאי שבת'

סיפור מפעים על התבטאותו של הגאון הצדיק רבי משה ובר זצ"ל, שנפטר בשבת האחרונה. אמר כי יגיע במוצאי שבת לשמחה בדאראג והבטחתו התקיימה לאחר שמסע הלוויתו יצא מבית המדרש של החסידות | הסיפור המלא 

משה ויסברג | חרדים 3.12.2020 | 22:00

רבי משה ובר עם יבלחט''א הרבי מדאראג צילום: באדיבות המצלם

השבוע נחגגה שמחת החתונה לנכד הרבי מדאראג, השמחה נערכה בחצר החסידות ברחוב יצחק נפחא בבני ברק.

חתנו של האדמו"ר הגיע בשבוע שעבר, אל דודו הגה"צ רבי משה ובר זצ"ל, הדיין של 'קהל מחזיקי הדת' בעלזא בבני ברק שנפטר בשבת האחרונה, להזמינו לשבת האופרוף, לשמחת הפאר-שפיל במוצאי שבת ולשמחת החתונה.

הגר"מ ובר זצ"ל, דודו של הרבי מדאראג, היה קשור לחצר החסידות ואף היה מורה הלכה לחסידים.

ל'כל רגע' נודע כי כאשר שהגיע אבי החתן להזמינו, אמר לו הרב ובר: "אני אגיע רק במוצאי שבת". והדברים אכן היו לפלא גדול, שכן במוצאי שבת הגיע הרב ובר במיטה לבית המדרש דאראג, משם יצא מסע הלוויה.

הסיפור מסעיר את חסידות דאראג והוא סופר במהלך ימי השבעה בבית האבלים על ידי חסידי דאראג שבאו לנחם.

יצוין כי אחד מבניו של הרב ובר, סיפר בשבעה, כי אביו זצ"ל היה מאוד מקושר אל האדמו"ר הרה"ק רבי אהרן מבעלזא זי"ע, ואף שמר לעצמו כל החיים חלק מהקפוטה של הרבי, וכתב בצוואתו, שיכניסו את הבד בקברו לפני סתימת הגולל.

בני המשפחה סיפרו כי פעם מצאו בבית דין 'מחזיקי הדת', לאחר סיום הדיונים, דף מפנקסו של רבי משה, שרשם לעצמו: "מחר בערב לרקוד עם דוד".

מספרים בניו, שבימים עברו היה ישן בביתם איזה גלמוד, יהודי שבור, שלא היה לו איפה לישון, ואבא רשם לעצמו שמחר בערב, הוא צריך לשמח אותו ולרקוד עמו.

בבית האבלים עצמו נתלה פתק גדול על חדר הסלון, כי המנוח זצ"ל ביקש מכל יהודי באשר הוא שם, שאם הוא פגע בו, שיאמר בפה מלא שהוא מוחל לו. הבנים, אומרים, שמכל היהודים פה שבאו, עוד לא מצאנו יהודי אחד שאבא פגע בו.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום