"השולח בנו לממ"ח מועל בפיקדונו של הקב"ה"

ראש הישיבה חכם שלום כהן יוצא בהוראה חריפה כנגד זרם הממלכתי חרדי. במכתב המתפרסם בשער ביטאון 'הדרך', כותב נשיא המועצת כי המתפתה לשלוח לממ"ח גדול עוונו מנשוא

משה ויסברג | חרדים 2.12.2020 | 23:26

חכם שלום כהן צילום: יעקב כהן

בשער ביטאון ש"ס 'הדרך', מתפרסמת קריאת קודש מנשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה חכם שלום כהן, היוצא בחריפות כנגד מוסדות הממלכתי חרדי, וקובע כי אסור לשלוח את הבנים לשם, וכי מדובר במעילה בפיקדונו של הקב"ה.

את מכתבו פותח ראש הישיבה בדברים על החשיבות העצומה בחינוך הבנים ולימוד תורתם של ילדי ישראל: "אמרו רבותינו ז"ל, 'אין העולם מתקיים אלא על הבל פיהם של תינוקות של בית רבן'. וכידוע בנינו הם ערבים על קבלת התורה, והם פיקדון שהפקיד הקב"ה בידינו, והאב חייב ללמד את בנו תורה שנאמר "ולמדתם אותם את בניכם".

בהוראה ברורה כותב חכם שלום: "חובה קדושה מוטלת על כל אחד ואחד לחנך את בנו מראשית חינוכו אך ורק על פי תורתנו הקדושה ברשתות החינוך אשר מחנכים בהם על פי גדולי הדור בקדושה ובטהרה, וכל מי ששולח את בנו למסגרות אחרות כגון ממלכתי חרדי וכדו', מתוך שיקולים כספיים ושאר פיתויים, הריהו מועל בפיקדונו של הקדוש ברוך הוא, ובידוע שהמועל בפיקדון עוונו גדול מנשוא ה"י".

ראש הישיבה מוסיף ומברך בברכת כהן גדול באהבה, את העומדים על משמר החינוך הטהור ומגדלים את בניהם בדרך התורה, "והנני בברכה למתחזקים בעניין זה, ומקבלים על עצמם לשלוח את בניהם לחינוך טהור כרצונו יתברך, שיזכו לראות נחת דקדושה מכל יוצאי חלציהם, מתוך בריאות ושמחה וברכה בכל מכל כל, ויקויים בהם, 'מה זרעו בחיים אף הוא בחיים'. אמן כן יהי רצון".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום