פוטין: בשבוע הבא יחל מבצע ענק לחיסון כל האזרחים

בצל הזינוק בתחלואת הקורונה ברוסיה, הנשיא פוטין מבהיר כי ארצו תחל במבצע חיסונים לכלל אזרחי המדינה כבר בשבוע הבא | הנשיא פוטין: "פשוט נתחיל לעבוד"

קובי בורנשטיין | בריאות 2.12.2020 | 16:47

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צילום: הקרמלין

לאחר יממה קשה במיוחד ועלייה דרמטית בתחלואה בקורונה ברוסיה, נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הודיע היום (רביעי) כי כבר בשבוע הבא יתחיל מבצע חיסונים ענק ברוסיה. "בואי נחליט על דבר אחד", אמר פוטין בשיחה עם סגנית ראש ממשלת רוסיה, טטיאנה גוליקובה, "את לא תדווחי לי מה קורה בשבוע הבא, אבל כן תתחילי במבצע החיסונים ההמוני... פשוט נתחיל לעבוד".

רוסיה, שהייתה המדינה הראשונה בעולם שאישרה את החיסון לקורונה, פרסמה לפני כשלושה שבועות כי החיסון יעיל ב-92%. לדברי קרן ההשקעות הממשלתית הרוסית (RDIF) הפועלת לשיווק החיסון ברחבי העולם ואף מממנת אותו, החיסון היה יעיל ב-92% מתוך 16 אלף הנסיינים הראשונים. לדבריהם, הסיכוי לחלות במחלה היו נמוכים ב-92% בקרב אנשים שחוסנו ב"ספוטניק" ביחס לאלו שקיבלו את הפלצבו. 

ראש קרן ההשקעות הממשלתית, קיריל דמטרייב אמר אז כי "זהו יום היסטורי ורגע היסטורי, רגע שהנכדים שלנו יספרו עליו בגאווה, רגע שייזכר בספרי ההיסטוריה". הוא הוסיף כי "אנחנו מראים, בהתבסס על הנתונים, שיש לנו חיסון יעיל מאוד".

נציין, כי רף יעילות החיסון הרוסי גבוה בהרבה מרף 50% היעילות שקבע מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לחיסון לקורונה.

בתוך כך, עיריית סנט פטרסבורג הודיעה היום כי לאור נתוני התחלואה הגבוהים, כל המסעדות ובתי הקפה שבשטחה יסגרו ב-30 בדצמבר למשך ארבעה ימים, ויפתחו מחדש ב-3 בינואר. ההודעה מגיעה לאחר שהיום אובחנו 3,684 חולי קורונה חדשים בעיר.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום