מדוע נשפכו 50,000 דגים חיים לכנרת

משרד החקלאות אכלס כ-50,000 דגיגי בורי בכנרת. המטרה: שמירה על המרקם האקולוגי של האגם, וכן לשמור על איזון אוכלוסיית האצות להעשיר את הדגים וכן לטפל במים ולשפר את איכותם

חני לוין | חדשות בארץ 2.12.2020 | 19:02

אכלוס דגי בורי בכנרת צילום: גיא רובינשטיין

היום (רביעי) אכלס אגף הדיג במשרד החקלאות ופיתוח הכפר כ-50,000 דגיגי בורי (קיפון) בכנרת. פעולה זו קורית על פי רוב אחת לשנה. לאכלוס, ישנה מטרה כפולה והיא: הן להעשיר את הדגה בכנרת והן לטפל במים ולשפר את איכותם.

בדרך כלל האכלוס מתבצע באמצעות דגיגי בורי מהבר המועברים ממקור מים טבעי אחר, אולם במקרה הזה המשרד השתמש בדגיגים שהוטלו במכון רבייה ימי במעגן מיכאל לפני ארבעה חודשים.

מדובר בדגיגי קיפון גדול ראש, שלהם יש תפקיד חשוב בשמירת מאזן האצות בכנרת, כאשר הדגים משמשים למעשה מסנן ביולוגי לדילול האצות באגם. מספר סוגי אצות בכנרת עלולות לפתח רעלנים ולפגוע בכך באיזון הביולוגי באגם ובאיכות מי השתייה המופקים ממנו.

גיא רובינשטיין, מנהל תחום חקלאות מים באגף הדיג במשרד החקלאות הסביר כי "אכלוס דגים ככלי לניהול אגמים, מספק הזדמנות לנקיטת גישה חיובית ופעילה להעשרה מכוונת של אוכלוסיות מתדלדלות, הגדלת החלק היחסי של אוכלוסיות דגים רצויות, והוספה מבוקרת של דגיגים חדשים אשר צפויים להטיב עם המערכת. שיטה זו נפוצה ומיושמת בהצלחה לאורך עשרות שנים בימים ובמאגרי מים מתוקים רבים ברחבי העולם. משרד החקלאות תומך ומקדם את פיתוח המסוגלות לייצור דגיגי בורי במכוני רבייה, כאשר בשנים האחרונות אנו עדים להתקדמות משמעותית בתחום שאת התוצאות אנו רואים כיום השטח".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום