הנתונים מוכיחים: למרות התחלואה אסור לעשות סגר מלא

חוקרי האוניברסיטה העברית פרסמו ניתוח עדכני של נתוני הקורונה לפיו ישנה יציבות בתחלואה שמאפשרת התאמת מגבלות. לדברי החוקרים, במקום סגר מלא יש לטפל במניעת ההתפשטות על ידי "מניעת זליגה בין ישובים אדומים לירוקים, סגרים מקומיים ובדיקות המוניות באזורי תחלואה"

קובי ברקת | בריאות 2.12.2020 | 19:13

סגר בקריה החרדית בחצור הגלילית צילום: דוד כהן, פלאש 90

על רקע הקריאות לסגר מלא בישראל עקב העלייה בנתוני התחלואה בקורונה ויממה בלבד לאחר שפרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, הצהיר כי "אנו נמצאים במצב חירום", חוקרי האוניברסיטה העברית פרסמו ניתוח עדכני של נתוני הקורונה לפיו ישנה יציבות בתחלואה שמאפשרת התאמת מגבלות. "במצב התחלואה הנוכחי יש עוד זמן רב עד שיהיה צורך לדבר על סגר מלא ולכן ניתן למנוע הגעה אליו באמצעות פעילות להורדת התחלואה", נכתב במסקנות המסמך.

החוקרים ציינו כי על מנת להוריד את היקף התחלואה "נדרש לתגבר את האכיפה ולהגדיל את השליטה במוקדי ההתפרצות". על המסמך חתומים פרופ' ינון אשכנזי, ד"ר דורון גזית, ד"ר רונית קלדרון-מרגלית, פרופ' רן ניר פז ופרופ' נדב כץ.

לדברי החוקרים, במקום סגר מלא יש לטפל במניעת ההתפשטות על ידי "מניעת זליגה בין ישובים אדומים לירוקים, סגרים מקומיים ובדיקות המוניות באזורי תחלואה". הם ציינו כי "הטיפול בעיר אדומה צריך להתבצע תוך לקיחה בחשבון של הקישוריות החזקה בין ערים קרובות".

נזכיר, כי לאחר שאתמול בבוקר אמר פרויקטור הקורונה, הפרופסור נחמן אש בדיון הערכת המצב היומי של משרד הבריאות כי ישראל במצב חירום בעקבות העלייה בתחלואה, בשעות הצהריים הזהיר סגן שר הבריאות כי יוטל סגר לילי ב'חגי דצמבר' כלומר, ימי החנוכה.

"אני מסכים עם הניתוח של הפרויקטור במאה אחוז", אמר סגן שר הבריאות יואב קיש לירון אברהם ב'חדשות 12', עוד הוסיף "יש עלייה במספר הנדבקים שנובעת גם מעלייה בבדיקות אבל גם מאחוז המאומתים. החשש שלי מהציבור זה לא השאננות, אלא דווקא יותר השחיקה והעייפות והשמיעה על החיסונים. זה לא נגמר, אנחנו חייבים לדחוף ולהחזיק מעמד ולהקפיד על כל המגבלות".

"סל הכלים הוא מוגבל, הוא מצומצם, אף אחד לא רוצה להגיע לסגר. יש לנו כלי אחד שכנראה נשתמש בו בתקופת החגים, זה הנושא של סגר לילי שהוא לא פוגע בכלכלה – הוא פוגע באיכות החיים, אבל הוא מצמצם את המפגשים הקהילתיים שיש בחגים האלה. אנחנו חושבים שהוא נכון דווקא לתקופת החגים, אני בהחלט רואה היגיון בלעשות עוצר לילה כדי למנוע עלייה בתחלואה" הוסיף קיש.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום