'חסדי עמרם': אין עלייה במספר החולים הקשים בקרב החרדים

יאיר שרקי דיווח על עלייה במספר החולים קשה בציבור החרדי, תוך התבססות על נתונים שנמסרו לו מארגון 'חסדי עמרם'. דובר הארגון יואליש קרויס עושה סדר בנתונים ומצהיר: אם ישנה עלייה, היא בפריפריה, לא במגזר החרדי

אהרן מילר | בריאות 2.12.2020 | 18:40

הצצה לארגון חסדי עמרם לחולי קורונה חרדים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך היום (רביעי) רבו הדיווחים על עלייה במספר החולים הקשים בקרב הציבור החרדי, תוך היצמדות לנתוני ארגון 'חסדי עמרם' שדיווח על עלייה במספר מחוללי החמצן שמושאלים לחולים ובני משפחותיהם. הערב בשיחה עם 'כל רגע' מכחיש דובר הארגון כי מדובר בעליה, אלא ההיפך הוא הנכון, לטענתו יש דווקא ירידה בכמות החולים הנזקקים למחוללי החמצן שברשות הארגון.

הסערה החלה עם דיווחו של עיתונאי חדשות 12 יאיר שרקי שכתב בחשבון הטוויטר שלו, כי מקורותיו בארגון 'חסדי עמרם' דווחו לו על עלייה בביקוש למחוללי חמצן, כמו גם על כמה חולים קשה שהם הפנו לבתי החולים.

דובר ארגון 'חסדי עמרם' קמב"ץ העדה החרדית יואליש קרויס הדגיש הערב בשיחה עם 'כל רגע' כי הדיווח של שרקי נכון חלקית. "לפני שבועיים השאלנו 70 מחוללי חמצן לחולים שהעדיפו טיפול ביתי, והיום אנחנו עומדים על 111 מחוללים שנמצאים בבתי החולים. ועל זה אכן התבסס שרקי בדיווחו" הסביר קרויס, והוסיף "אם תעיינו בנתוני החולים הקשים בבתי החולים, תגלו ירידה, ירידה שגדולה יותר מ-31 המחוללים הנוספים שאנחנו השאלנו, כך שבעצם מדובר בירידה בתחלואה, ולא בעלייה, חלילה".

עוד אמר קרויס כי לא מדובר בחולים במגזר החרדי, לטענת קרויס, בחודשיים האחרונים כמעט ולא מושאלים מחוללי חמצן לתושבי מאה שערים והסביבה, אפילו לא זו הרחוקה, "המחוללים שלנו נמצאים כעת אצל חולים מהפריפריה הדרומית, באשקלון, באר שבע, דימונה, וירוחם," ציין קרויס בסיפוק. עוד הוסיף "ניתן לומר, שאם ישנה עלייה, היא בפריפריה! לא במגזר החרדי".

לסיכום הדגיש יואליש קרויס דוברו של ארגון 'חסדי עמרם', "הציבור בישראל באופן חד משמעי מעדיף את הטיפול הביתי, בסביבה הקרובה והתומכת".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום