הספר של הסופר שלא תרצו להחמיץ בחיים

הסופר יצחק פלדמן מגולל לראשונה את רגעי האימה של חייו, ואת הרעיון שמאחורי הספר הבלתי שגרתי שחיבר והוציא לאור השבוע הנושא את השם "נתב"ג בן גוריון". לא תרצו להחמיץ

אברמי פרלשטיין | חרדים 2.12.2020 | 12:30

יצחק פלדמן, עם הספר החדש צילום: מיכאל וקנין

"לפני שש שנים שכבתי לילה אחד בספה, ובלי שום הודעה מוקדמת, ככה פתאום, הרגשתי שאני נחנק" כך פתח פלדמן את הפוסט שבו חשף את ספרו החדש. בתוך זמן קצר הפך הפוסט לויראלי והמונים ברשת נחשפו אליו, לייקו והגיבו.

לא ברור אם התכוון להוציא ספר או להעלות למודעות את הפרעת החרדה שרבים מסתירים. יצא לו שניהם. הקמפיין המבריק שליווה את הטיזרים בשבוע שלפני הוצאת הספר, (בן גוריון חוזר, צל"ש לשבח) הוסיף לסערה שהתחוללה.

יומיים אחרי, הוא מספר ל'כל רגע' על רגעי האימה שהביאו להוצאת הספר ועל הרעיון מאחורי הקמפיין הלא שגרתי. 

"כשנתקפתי חרדה לראשונה בחיי, הייתי בטוח שזה לכל החיים. חשבתי שאני - אדם שעד כה היה נורמטיבי לחלוטין - סיימתי את חיי כפי שהכרתי אותם עד כה. מעכשיו נכונו לי חיים חדשים, רעים ומרים. התכוננתי לגרוע מכל.

פלדמן חוזר אחורה בכאב: "זו הייתה תקופה קשה מנשוא. אני לא מאחל לאף אחד לעבור את זה. רק מאוחר יותר הבנתי שרבים חווים את זה בצורה כזו או אחרת, ומתביישים לספר. קיבלתי החלטה: ברגע שאצא מזה, אעשה משהו כדי להקל על אחרים.

"אחרי טיפול ממושך הצלחתי להתגבר על החרדה. היא יכולה להופיע גם היום, אבל אני יודע איך להתמודד איתה ולשים אותה במקום הנכון. בלי היציאה מפרופורציות. במקביל פנו אליי חברים שידעו מה שעברתי וביקשו עצה. הבנתי שיש הרבה שעוברים דבר כזה, ופשוט לא מסוגלים או מתביישים לבקש עזרה. הייתי שם בשבילם. וכמו בכל דבר בחיים, חבר מביא חבר.

שער הספר החדש. סריקה: באדיבות מקרא הוצאה לאור

"כשפרצה הקורונה הייתי ער עד לפנות בוקר צמוד לטלפון כדי לעזור לאנשים. לא קיבלתי על זה כסף, אפילו לא ידעתי איך קוראים להם ברוב המקרים. פשוט לא הייתי מסוגל להשאיר בנאדם במצב כזה בלי עזרה. אני לא פסיכולוג, גם הדגשתי את זה תמיד. אבל להשתתף בקושי ולהכיל את השני מתוך הכרות עם החוויה, זה גם משהו. סוג של עזרה ראשונה".

עכשיו הוא סוגר מעגל. "עם הוצאת הספר אני מרגיש שאני חותם את תקופת החרדה הקשה ושם אותה מאחוריי. היא תמיד תהיה חלק ממני, אבל הקושי נמצא מאחור. מדובר בטקסטים שאת רובם כתבתי במהלך ההתמודדות עם החרדות. חלק מהחומרים פורסמו בצורה כזו או אחרת בעיתון 'בקהילה,' הבמה שבה אני מפרסם מדי שבוע סיפורים וחוויות ומתכתב עם קוראיי".

"חשוב לי להדגיש" אומר פלדמן, שלא כל החומרים מדברים על חרדות. זה לא ספר דכאוני או משהו כזה. ההיפך, מי שיקרא אותי ימצא את עצמו צוחק המון, ומבין שהחיים מורכבים והכל בסדר איתו. זה המסר המרכזי שאני רוצה שייצא מהספר: גם אם עכשיו זה נראה לך שאתה עובר משהו בלתי אפשרי, אתה יכול להתמודד, לטפל, ולצאת מזה לגמרי. ויש גם בונוס: אם תצא מזה, תהיה מנוסה יותר, מחוכם, וקשוח לחיים. שווה לנסות".

לפי פלדמן, זה גם הרעיון מאחורי הקמפיין האגרסיבי והלא שגרתי לחלוטין: "ספר כזה לא יוצא עם פרסומת ביתד נאמן. ספר כזה מלווה בקמפיין של טירוף מוח, כי משם נובע הספר. מהמקום המופרע של התודעה, זה שאינו נותן לנו מנוח, ותמיד נמצא שם להזכיר שהכל יכול לקרות. לשם הקמפיין כיוון, ואני שמח שהוא תפס".

הספר נמכר החל מהיום בכל חנויות הספרים המובחרות ברחבי הארץ, וכן באתר מקרא הוצא לאור. לרכישה באתר, לחץ על הקישור

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום