מלפיד ועד ברקת: התגובות לנאומו של גנץ

המערכת הפוליטית לא עמדה מנגד ומיד בסיום נאומו התקיף של יו"ר 'כחול לבן' שיגרו בכירי הפוליטיקאים תגובות שונות בהתאם למפת האינטרסים, כאשר בליכוד תקפו, לעומת סיעות האופוזיציה שבירכו על המהלך וקראו לצאת לבחירות | הסיעות החרדיות יושבות על הגדר

ארי קלמן | פוליטי 1.12.2020 | 23:21

בני גנץ ויאיר לפיד בכנס בחירות צילום: תומר נויברג, פלאש 90

לאחר שיו"ר כחול לבן שר הביטחון, בני גנץ, החריף הערב (שלישי) את הטון וגורר ככל הנראה את המדינה לבחירות בתמיכתו בפיזור הכנסת מחר, במערכת הפוליטית מגיבים.

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת 'הליכוד' מיקי זוהר, אמר מיד בתום נאומו: "נאום גנץ נגד רה"מ והליכוד הוא התחלת קמפיין הבחירות שלו. המתקפה האישית נגד נתניהו - שפל המדרגה. בזמן שהליכוד עובד רק למען הציבור בטיפול במשבר הקורונה, כחול לבן עובדים רק כדי שבני גנץ יהיה רה"מ. הם מפזרים את הכנסת ומפרקים את הממשלה, תוך כדי פגיעה באזרחי ישראל, בשביל גחמה פוליטית".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בתגובה: "בימים האחרונים קראתי לבני גנץ לשים את העבר מאחורינו ולהצביע אתנו על פיזור הכנסת. הערב הוא הודיע שיתמוך בהצעת החוק שלנו ואני מברך אותו על כך. חצי שנה אחרי הקמת הממשלה המנופחת והמנותקת לכולם ברור שנתניהו לא יכול להוביל את ישראל ליציאה ממשבר הקורונה".

עוד אמר לפיד: "ישראל זקוקה לממשלה שתבוא לעבוד עבור הציבור. ממשלה רזה ויעילה שעסוקה רק בחיים האמיתיים. בבעיות האמיתיות. בעסקים הקטנים, במובטלים, בבריאות. לא בפוליטיקה, לא בשחיתות ולא במסיבות עיתונאים. יש עתיד תל״ם תוביל את האלטרנטיבה לשלטון. באנו לשנות ואפשר לשנות. כמו שאומרים בהפגנות ובגשרים: אנחנו התקווה".

שר האוצר ישראל כץ מ'הליכוד' הציג וכתב "לאור נאומים ואמירות שונות, זה הלו"ז המקצועי והאמיתי להעברת תקציבי 20 ו-21 וחוק ההסדרים כפי שהוצג ע"י האוצר לרה"מ: 9.12 - אשרור תקציב 20 בממשלה. ‏עד 23.12 -אשרור תקציב 20 בכנסת. ‏17.12 - אישור תקציב והסדרים 21 בממשלה. פברואר 21 -אישור תקציב והסדרים 21 בכנסת. כל השאר זו רק פוליטיקה".

ב'ישראל ביתנו' הגיבו ומסרו: "מדינת ישראל צריכה הנהגה אמיתית. כזאת שלא מזגזגת ומתפתה לכיסאות. מפלגת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן תדאג שזה יקרה".

יו"ר 'מרצ', ח"כ ניצן הורוביץ, הגיב: "רוב הציבור הצביע פעם אחר פעם בעד ממשלת מרכז-שמאל. לולא בגידתם של חלקים במחנה, ובראשם גנץ, היה ניתן להחליף את נתניהו. יש לקוות כי הלקח נלמד, והציבור ייתן קולו בבחירות הקרובות לאלה שהוכיחו, כמו מרצ, כי הם נאמנים לדרכם ולא מפרים את הבטחותיהם לבוחרים".

ח"כ ניר ברקת מ'הליכוד' הגיב לנאומו של גנץ וקבע: "גנץ פירק הערב את השותפות בממשלה. כעת הליכוד חייב לקחת את ההובלה כדי להפסיק את השיתוק שנכנסנו אליו, לשנות כיוון במלחמה בקורונה ולהציל את הפרנסה של מאות אלפי אזרחים.
חייבים להביא להכרעה ברורה בבחירות ו-40 מנדטים לליכוד - רק כך נביא יציבות שלטונית לישראל". כך ברקת.

מכיוון הסיעות החרדיות לא נשמעה כל תגובה.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום