מתקפת שיא > גנץ: "נצביע בעד הפיזור; נתניהו שיקר לציבור"

יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ מסר הערב הצהרה מיוחדת לתקשורת, במהלכה הכריז בפומבי כי מפלגתו תצביע מחר בעד פיזור הכנסת. הוא תקף את נתניהו וכינה אותו "מפר הבטחות סדרתי" והוסיף "הוא במסלול הישרדות אישי. הסרגל היחידי הוא הניסיון להילחץ מהמשפט הממתין לו" | צפו בהצהרה המלאה

ארי קלמן | פוליטי 1.12.2020 | 20:20

בני גנץ צילום: אלעד מלכה

יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ נשא הערב (שלישי) הצהרה לתקשורת והכריז כי מפלגתו תצביע מחר בעד פיזור הכנסת. ולא רק, הוא תקף באופן אישי את ראש הממשלה בנימין נתניהו, מנה את סדרת ההבטחות שהפר וכינה אותו "מפר הבטחות סדרתי" ואיים, "אם אכן יכפה עלינו נתניהו בחירות, אאבק, שנביא בעקבותיהן, ממשלה רחבה, ממשלה עם אחדות אמיתית, שכה נדרשת בעת הזו. תהיה זו ממשלה מתפקדת, שבה לך, נתניהו, לא יהיה חלק".יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ נשא הערב (שלישי) הצהרה לתקשורת והכריז כי מפלגתו תצביע מחר בעד פיזור הכנסת.

 

בפתח דבריו אמר גנץ: "נכנסתי לממשלה הזו בלב כבד אך בלב שלם. עשיתי זאת לאחר שלוש מערכות בחירות, שלא איפשרו לי להקים ממשלה בהתאם לערכיי ותפיסת עולמי, תחת עננת הקורונה, המאיימת על בריאותינו, על עתיד ילדינו ועל פרנסת כה רבים מאזרחי ישראל".

"לכל ההוזים", אמר גנץ, "אני שב ומבהיר – לא הייתה ממשלת 61 ללא נתניהו ואני החלטתי למנוע מכולנו מערכת בחירות יקרה ומכוערת בזמן משבר בריאותי, כלכלי וחברתי. החלטתי - לא לאפשר בתנאים אלה לנתניהו להחזיק לבדו בהגה השלטון".

לדבריו: "לא היו לי אשליות בקשר לנתניהו, הכרתי את הרקורד שלו כ"מפר הבטחות סידרתי", אך חשבתי שאזרחי ישראל חשובים יותר מכל מנהיג ושנתניהו יתעלה לגודל השעה. זה לא קרה".

"נתניהו הבטיח אחדות? - אז הבטיח! נתניהו התחייב שלא יהיו טריקים ולא יהיו שטיקים? - אז התחייב! נתניהו הבטיח ניהול אחראי של משבר הקורונה? - אז הבטיח! נתניהו לא מקיים- והציבור משלם!לא לי שיקר נתניהו – לכם הוא שיקר. לא אותי הוליך נתניהו שולל, אלא את אזרחי ישראל כולם!".

הוא הסביר את מטרת כניסתו לממשלה ומנה את הישגיו: "כחול לבן לא באה לדאוג לעצמה. אנחנו פועלים באופן נחוש, להגן על ביטחון המדינה; לשמור על מערכת המשפט והחוק;  לוודא את קיומה של תקשורת חופשית; לדאוג לחופש ההפגנה ולפעול בכדי לשמור על גחלת התרבות. פעלנו ומנענו סיפוח חד צדדי נמהר, מה שאיפשר נורמליזציה, מול הסתרה והסכמה לעסקאות נשק, פעלתי במהירות ובנחישות לשמירה על יתרונה האיכותי של מדינת ישראל במזרח התיכון. מול אדם המוכן להקריב את מטה לחמם של מיליוני מובטלים, נכים וקשישים- נאבקנו שכספי הסיוע יגיעו קודם כל למי שזקוק להם באמת".

גנץ יצא בהאשמה חריפה כלפי שותפו ואמר: "נתניהו הפך את המלחמה בקורונה לקמפיין אישי להאדרת שמו תוך שהוא מציג כל מהלך כהישג שלו, כאילו לא מדובר במאמץ משולב של משרדי הבריאות, הפנים, החינוך, הכלכלה וכמובן של מערכת הביטחון וצה"ל".

לדברי יו"ר 'כחול לבן', "כל זה קרה רק מסיבה אחת - נתניהו מצוי במסלול הישרדות אישי. הסרגל היחיד על פיו מתקבלות החלטות אצלו הוא הניסיון להיחלץ מהמשפט, הממתין לו מעבר לפינה. מול התרגילים והתכסיסים הפוליטיים של נתניהו אנחנו נאבקנו למען הביטחון, השפיות, הקשישים, התלמידים, המובטלים, החולים, מערכת המשפט ועוד רבים, כשטובתם ולא טובתנו האישית לנגד עינינו".

גנץ הסית את האש והאשים, "נתניהו החליט לפרק את הממשלה ולגרור את מדינת ישראל לבחירות. הדרך שבה בחר היא אי אישור תקציב למדינת ישראל כפי שהוסכם ונחתם- מה שיביא לפיזורה של הכנסת. נתניהו אוהב להשוות אותנו לנאורות ולמצליחות שבמדינות העולם. תראו לי עוד מדינה שבה ראש הממשלה מונע תקציב ממדינתו, מעכב מינוי מפכ"ל, מונע מינוי פרקליט מדינה, מקפיא את תהליכי חקיקה בכנסת. איפה זה קורה? בשבדיה? באנגליה? בנורבגיה?", שאל.

"מול הפיגוע הכלכלי הזה של מניעת תקציב, שמשמעותו איום על יציבותה הכלכלית של המדינה ועל פרנסתו ועתידו של כל בית ובית בישראל לא אעמוד מנגד. נתניהו התחייב להעביר תקציב באוגוסט וכמובן שלא עמד במילתו. הבטיח בדצמבר ואינו מקיים. מישהו מאמין להבטחה נוספת שלו? מיליוני אזרחים עומדים שבורי לב מול הרס מפעל חייהם –
עסקים נסגרים,  מאות אלפי מובטלים מאבדים תקווה, משפחות נאבקות על קיומן ויותר ויותר אזרחים נקלעים למצוקה ולעוני. ובעת הזו, מדינת ישראל לא מתוקצבת...".

"לכן", הצהיר השר גנץ, "כחול לבן תצביע מחר בעד ההצעה לפיזור הכנסת. ארבעה עשורים לחמתי במדים ופעלתי למען מדינת ישראל, שאותה אני כה אוהב. בשנתיים האחרונות בכלל, ובחודשים האחרונים בפרט אני נאבק למענכם, אזרחי המדינה, בכל דרך שיכולתי".

הוא הבהיר כי אינו מתרגש מרעשי הרקע, "כל המצקצקים, המצייצים ומפרסמי הפוסטים - לא יסיטו אותי מאמונתי ומדרכי. חבריי ואני בכחול לבן נמשיך לפעול באחריות, בנחישות ובמסירות למענכם ולמען מדינת ישראל. את הבחירות הללו יכול למנוע רק מי שהחליט עליהן – נתניהו, ״נטל ההוכחה עליך". הבא מיד את התקציב לממשלה, תדאג להעביר אותו ותבטיח את האחדות שאתה יודע לדבר עליה רק מול מצלמות. הפסק את השיסוי והפילוג".

לנתניהו אמר, "אם תפעל ללא תכסיסים ותרגילים, לא יצטרכו מיליוני אזרחי ישראל למצוא עצמם בחודש מרץ במערכת בחירות רביעית. אך אם תחליט להמשיך בדרך הנוכחית, נצא חבריי בכחול לבן לבחירות, עם ההישגים החשובים שהבאנו, ועוד נביא. שרי כחול לבן ימשיכו לעמוד כחומה בצורה, כשרק טובת המדינה לנגד עיניהם".

הוא התנצל על כניסתו לממשלה ואמר, "אזרחי ישראל מעולם לא הצטערתי שלקחתי סיכון למען המדינה, לא כששרקו כדורים מעל לראשי, בהסתערות בקרב ולא כשנטלתי סיכון פוליטי, למען טובת המדינה".

גנץ שיגר איום מפורש ואמר: "אם אכן יכפה עלינו נתניהו בחירות, אאבק, שנביא בעקבותיהן, ממשלה רחבה, ממשלה עם אחדות אמיתית, שכה נדרשת בעת הזו. תהיה זו ממשלה מתפקדת, שבה לך, נתניהו, לא יהיה חלק. ממשלה שתילחם במגפת הקורונה ובשנאת האחים ולא באזרחיה. ממשלה שתהיה ראויה לאמונו של העם ותביא תקווה לאזרחי ישראל".

לסיום אמר, "אני מבקש לצטט: "חיי אומה אינם מסלול הישרדות אישי של ראש ממשלה. אזרחים רבים מכל חלקי העם מבקשים מנהיגות אחרת. הם כבר מאסו בתרגילים ובתכסיסים בעולם שבו הפוליטיקה היא חזות הכל. שקר הוא אמת, רע הוא טוב, כישלון הוא הצלחה״. ואני מתחייב שיהיה כאן אחרת". כך גנץ בנאום הסוער שנשא עד כה מאז נכנס למערכת הפוליטית.

בפרק שאלות עיתונאים, נשאל אם יסכים להיות מספר 2 של לפיד בבחירות הבאות והשיב, "אני אמשיך להוביל את כחול לבן ואהיה אלטרנטיבה שלטונית גם בהמשך".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום