ח"כ משה גפני במסר מאיים ל'כחול לבן'; הליכוד פועל לגייס רוב

עיני התקשורת והאזרחים יהיו מחר לעבר מליאת הכנסת, במעקב אחר ההצבעה על חוק פיזור הכנסת, שנכון להערב זוכה לרוב קולות, אולם בסיעות החרדיות לא מרימים ידיים ופועלים בכל הכוח בכדי למנוע דווקא את חוק השוויון שעלול לפגוע בנושאי דת רבים. לעת עתה אין רוב נגד

ארי קלמן | פוליטי 1.12.2020 | 19:37

משה גפני בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מליאת הכנסת אמורה להתכנס מחר (רביעי) לדיון שיגרתי, במהלכו יעלו הצעות חוק, שאילתות ונאומים, אולם שני חוקים מעוררים סערה ומאיימים לטלטל את הקואליציה שגם כך נמצאת על כרעי תרנגול, בראשם החוק לפיזור הכנסת. כאשר את הסיעות החרדיות מעסיק בעיקר חוק יסוד השוויון, שעלול לפגוע בנושאי דת רבים.

כבר אתמול תקפו בסיעות החרדיות את 'כחול לבן' ודרשו מ'הליכוד' לפעול להפיל את החוקים, אך היום העלו ב'יהדות התורה' שלב והעבירו מסר תקיף לבכירי 'כחול לבן' מתוך מטרה להסיר את החקיקה.

ל'כל רגע' נודע כי יו"ר 'דגל התורה', חבר הכנסת משה גפני, שוחח עם בכיר בסיעת 'כחול לבן', שיחה שהוגדרה כ'שיחה קשה', בה הוא הבהיר לו כי "העלאת החוק מחר היא הכרזת מלחמה נגדנו".

בנוסף, נעשים מאמצים להשיג רוב להפיל את החקיקה, כשנכון לשעות אלה בליכוד, ש"ס, יהדות התורה, ימינה ודרך ארץ יצביעו נגד החוק, כך שלכאורה החוק יפול ברוב קולות.

עוד נודע כי נעשים ניסיונות לגייס את התנגדות 'הרשימה המשותפת', במסגרת הקשרים המעולים השוררים בין חברי הכנסת גפני ואחמד טיבי, כאשר לעת עתה ניסיונות אלו עלו בתוהו ונכון לשעה זו, הח"כים הערבים יתמכו כולם בחקיקה שתפגע בסיעות החרדיות.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום