בכיר רשמי באיראן: ישראל התנקשה באמצעות טכנולוגיה בשלט רחוק

החיסול הדרמטי של מי שכונה "אבי הגרעין האיראני" ביום שישי האחרון סמוך לבירה טהראן הותיר את ההנהגה האיראנית בהלם | באיראן שוברים את הראש כדי להבין כיצד התבצע החיסול | אמש הודה בכיר איראני כי ישראל התנקשה במוחסן פחריזאדה באמצעות טכנולוגיה בשלט רחוק

יענקי פרבר | חדשות בעולם 1.12.2020 | 15:46

עלי שמח'אני צילום: הטלוויזיה הממלכתית של איראן

השוק בהנהגה האיראנית לאחר מבצע החיסול הדרמטי שנעשה מתחת לאפם והשאיר אותם עם זירה דלילה מראיות, הוביל למספר גרסאות לגבי הדרך בה התבצע החיסול המתוחכם בחייו של מדען הגרעין האיראני, מוחסן פחריזאדה. תחילה דיברו באיראן על מספר מתנקשים שנטלו חלק בזירה, אך בהמשך שינו את גרסתם.

אתמול (שני) בכיר איראני רשמי טוען כי ישראל התנקשה בחייו של מדען הגרעין, "באמצעות טכנולוגיה בשלט רחוק".

"למרבה הצער, הפעולה הייתה מסובכת מאוד ונעשתה באמצעות ציוד אלקטרוני ושום מבצעים לא היו במקום", כך אמר עלי שמח'אני מזכ"ל המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן לעיתונאים במהלך טקס הקבורה של פחריזאדה ביום שני.

עלי שמח'אני מכהן כמזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן. בעבר היה מפקד חיל הים של משמרות המהפכה, וכיהן כשר ההגנה של איראן בין השנים 1997–2005.

שמח'אני אמר כי "אין ספק שישראל וסוכנות הביון הלאומית שלה, המוסד, עומדים מאחורי הפיגוע".

"ישראל רצתה להרוג את פחריזאדה במשך 20 שנה", אמר שמח'אני. והוסיף כי "הפעם השתמש האויב בשיטה מקצועית, מתוחכמת וחדשה שהצליחה לבסוף". הוא האשים גם את מוג'האדין-ח'אלק (MEK) ארגון אופוזיציה איראני השואף ל"שינוי משטר".

כזכור בתחילה דווח באיראן כי טנדר שחנה בצד הדרך התפוצץ ואז מספר חמושים פתחו באש לעבר הרכב בו ישב מוחסן פרחיזאדה ופצעו אותו אנושות והוא מת בדרכו לבית החולים.

אך דבריו של שמח'אני אמש תואמים יותר כמה דיווחים בתקשורת איראנית ביום האחרון.

מוקדם יותר ביום שני דיווח הערוץ Press TV ערוץ הטלוויזיה הממלכתי של איראן, כי כלי נשק שנמצא בזירת הפיגוע נושא את "הלוגו של התעשייה הצבאית הישראלית". אך לפי הדיווח שהירי בוצע מרחוק, לא ברור איך נמצא נשק סמוך למקום החיסול.

איראן נשבעה לנקום על חיסולו של מוחסן פחריזאדה, וקראה לקהילה הבינלאומית לגנות זאת במפורש כ"מעשה טרור".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום