במשרד הבריאות מציגים: יישומון מעקב חדש - 'הרמזור'

לאחר שיישומון 'המגן 2' נכשל, המליצו המומחים בוועדת החוץ והביטחון על יישומון נוסף 'הרמזור', ומשרד הבריאות ימליץ לקבינט הקורונה להגביל הכניסה למקומות סגורים למורידי היישומון הייעודי בלבד | לא ברור בשלב זה, מה יעשו בעלי הטלפונים הכשרים

אהרן מילר | טכנולוגיה 30.11.2020 | 22:45

טלפון חכם צילום: pixabay

היישומון 'המגן 2' הגיע לוועדת החוץ והביטחון: הוועדה קיימה היום (שני) דיון בנושא קידום השימוש בטכנולוגיות האזרחיות כחלופה לשימוש ביכולות שב"כ, וזאת במסגרת הדיונים בוועדה על הסמכויות הניתנות לשב"כ במאמץ לצמצום התפשטות נגיף הקורונה.

הדוקטור אודי קלינר סגן ראש שירותי בריאות הציבור הבהיר בדיון, כי למרות שהמשרד עשה מאמצים רבים בפיתוח והשיווק. בשורה התחתונה, יישומון 'המגן 2' לא סיפק את הסחורה, לא מבחינת מספר המשתמשים, ולא מבחינת מספר האנשים שנכנסו לבידוד בעקבות נתוני היישומון. "עמדת המשרד היא לא להמשיך להשקיע ביישומון, אך הוא לא ייסגר" אמר קלינר.

עם זאת הוסיף קלינר "הכוונה היא לעבור ליישומון הרמזור. בשלב הראשון, האזרח יוכל לקבל מידע בנושא תחלואת הקורונה הרלוונטי לו ולמיקומו, הוא יוכל לדווח על עצמו כנמצא בקבוצת סיכון, ולדעת מאילו מקומות עליו להימנע. השלב השני תלוי בבעלי עסקים, כל עסק יקבל קוד דרכו ניתן יהיה לדווח כמות אנשים בעסק, כמה מהם בקבוצת סיכון וכולי. בשלב השלישי, יתאפשר תיעוד כניסה למקומות סגורים, בעזרת QR codes, למען קטיעת שרשרות הדבקה".

עוד טען קלינר בדיון "שני השלבים הראשונים יושלמו תוך שבועיים, השלב השלישי ייקח חודש, מבחינת התפעול, אבל דורש החלטת קבינט מקדימה ואז אישור המחוקק, שכן, היישומון וולונטרי, אך כדי שיהיה יעיל, יש צורך באלמנט של חובה, נגיד מניעת כניסה לחנות ללא הורדת יישומון".

"השרים יזהר שי וזאב אלקין קיבלו את המשימה בנושא, והתקיים אתמול דיון עימם ועם שר הבריאות. התקבלה החלטה עקרונית להעלות זאת לקבינט, ולמיטב ידיעתי, הדבר יעלה בדיון הבא. אם הכלי יהיה יעיל, נוכל אולי לפתוח מקומות נוספים, כמו מסעדות, מקומות בילויי, כנסים" ציין קלינר לסיום.

יושב ראש הוועדה, חבר הכנסת צבי האוזר, סיכם את הדיון ואמר "אין ספק ששמענו היום בשורה – יש שיגידו טובה ויש שיגידו רעה – על ההכרעה עקרונית שקיבל משרד הבריאות, 6 שבועות לפני פקיעת תוקף הוראת השעה. בכוונת משרד הבריאות להניח בפני קבינט הקורונה הצעה לחקיקה שתאפשר הטלת מגבלות כניסה על אנשים שלא יעשו שימוש ביישומון שהמשרד יוציא, אשר יאפשר לאתר מגעים בין אנשים, בעיקר במקומות סגורים, והמידע יעבור בצורה מרוכזת למשרד הבריאות, והמגבלות על התנועה יוסדרו בחקיקה".

עם זאת, ציין האוזר, מהלך זה יתבצע "בשים לב לעובדה, שלמיטב הבנת משרד הבריאות, לא קיימת חקיקה דומה במדינות דמוקרטיות. ודאי נדרש לדבר הזה בהמשך גם בדיונים הבאים ככל שהממשלה תבקש להאריך את הסמכת השב"כ, ובוודאי אם תבקש להאריך את הוראת השעה המאפשרת זאת, ותחייב כמובן עדכון חקיקה".

ולנו נותר רק לתהות מה יעשו במשרד הבריאות עם הציבור הרחב אשר אין ברשותו מכשירים חכמים התומכים ביישומונים.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום