ברקע החיסול: איראן שחררה יהודי שביקר בישראל

על רקע חיסולו של המדען הראשי מוחסן פחריזאדה, איראן שחררה אסיר יהודי שנכלא לאחר שחזר מביקור אצל משפחתו בישראל | "איזה סוג של 'אהבה' ו'סובלנות' זה כלפי יהודי איראן?", תוהה עיתונאי יהודי אמריקני-איראני

יענקי פרבר | חדשות בעולם 1.12.2020 | 07:47

משאללה פזאר כהן צילום: רשתות חברתיות איראניות

"איזה סוג של 'אהבה' ו'סובלנות' זה כלפי יהודי איראן?", הרפובליקה האיסלאמית של איראן שחררה מהכלא יהודי איראני, משאללה פזאר כהן, שנעצר בשנת 2017 בגלל שקיים ביקור אצל בני משפחתו בישראל.

ג'ורג' הרוניאן, יהודי אמריקאי - איראני מפורסם, הודיע ​​ביום ראשון ברשתות החברתיות כי "משאללה פזאר כהן, אזרח יהודי, שוחרר מהכלא בטהרן".

כרמל מלמד, עיתונאי איראני-אמריקני ופעיל למען מיעוטים דתיים באיראן, אמר ל'ג'רוזלם פוסט' כי המקרה של כהן מראה כי "יהודי איראן אינם חיים בשלום, הם חוששים לחייהם, הוא נכלא בגלל ביקור אצל הוריו הקשישים בישראל", המשיך. "איזה סוג של פשע זה, איזה סוג של 'אהבה' ו'סובלנות' זה כלפי יהודי איראן?".

המשטר האיראני גזר על כהן שלוש שנות מאסר בגין ביקורו בישראל, לטענת 'הברית למען זכויות כל המיעוטים' (ARAM) "נשלל מכהן ייצוג משפטי וטיפול רפואי מאז מעצרו".

סוכנות הידיעות של זכויות האדם דיווחה בשפה הפרסית כי כהן כתב מכתב בפברואר האחרון המתאר את מאסרו: "אני יהודי בודד ועצוב", כתב והוסיף כי "השיער והזקן שלי לבנים ואני סובל ממחלות במערכת העיכול, השיניים שלי שבורות ואני לא יכול לאכול כאן. הם עצרו אותי בזמן שהייתי בשירותים ללא אזהרה, והם עינו אותי וחקרו אותי עם כפות ידיים קשורות ועיניים עצומות. אחרי יומיים הם לקחו אותי לכלא עם אזיקים וכיסויי עיניים".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום