יו"ר הכנסת הוקלט: אעשה הכל כדי לעצור את החוקים של 'כחול לבן'

נראה כי למרות שראש הממשלה נתניהו קרא היום לכחול לבן להתעשת ולא להוציא את המדינה לבחירות, בכחול לבן ממשיכים לקדם את החוקים נגד הליכוד. יושב ראש הכנסת מטעם הליכוד הוקלט בשיחה עם חברי כנסת, כשהוא מסביר איך ניתן לעצור את החוקים של כחול לבן

אהרן מילר | פוליטי 30.11.2020 | 23:29

בני גנץ/יריב לוין/בנימין נתניהו צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הרוחות בכנסת סוערות, כאשר ביומיים הקרובים נדע אם פנינו לבחירות נוספות על ידי הצבעת אי אמון שיזם יאיר לפיד בצל המחלוקות בין הליכוד וכחול לבן, או שאולי קריאתו של נתניהו כי אין לצאת כרגע לבחירות, תתקבל.

הערב (שני) חשף מיכאל שמש ב'כאן 11', הקלטה שבה נשמע יו"ר הכנסת, איש מפלגת 'הליכוד', יריב לוין, כשהוא מסביר לחברי סיעת 'הליכוד', כיצד למנוע את הצעות החוק של 'כחול לבן', "צריך לעשות מאמץ גדול, לנסות להפיל את זה, על אף שמבחינה מספרית אנחנו מתחילים את העניין הזה בפחיתות" הוקלט לוין. עוד הוסיף כי "לא בטוח שיש לנו (לליכוד) רוב".

"ברור לחלוטין שאם זה יעבור וזה יגיע לדיונים בוועדות, נצטרך לנהל קרב שלם שבוועדה. ודרך אגב כשזה יגיע אליי - אעשה כמיטב יכולתי כדי שזה לא יהיה". הצהיר לוין בהקלטות שנחשפו, ולמרות הלוחמניות שנשמעה מכיוונו של יושב ראש הדמוקרטיה בישראל, הוא לא לא התייחס לקריאתם של חברי כנסת שנכחו בשיחה, שהציעו לו לנעול את המליאה ולמנוע באופן פיזי את אישור הצעות החוק.

חברו למפלגה, יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי מכלוף זוהר הוסיף לתקוף בראיון למהדורה המרכזית ב'כאן 11' ואמר: "אם רוצים להשתמש בכנסת ככלי פוליטי תוך כדי גלישה למערכת בחירות, כדי לייצר הישגים פוליטיים - אנחנו בליכוד ניאבק בזה".

עוד תקף זוהר "אני מניח שיו"ר הכנסת יפעל בהתאם לתקנון הכנסת, ויעשה כל מה שצריך בהתאם לייעוץ המשפטי, כך תמיד פעל".

עם זאת הדגיש יושב ראש הקואליציה: "אנחנו ממשיכים לקרוא לאחדות ונצביע נגד ההצעה, אנחנו עדיין מתכוונים לקיים את ההסכם הקואליציוני, בינתיים זה נראה שלא אנחנו אלו שמפרים את ההסכם, אלא כחול לבן".

בינתיים ב'יש עתיד' מנצלים את הקרע בין 'הליכוד' ל'כחול לבן', ומנסים לפעול בכל הכח שקרע זה לא יאוחה, ובתגובה להקלטות של לוין אמרו: "כחול לבן, כמה זמן עוד תהיו משת"פים של נתניהו בממשלה הגרועה הזו? ‏אם היה עוד ספק הנה ההוכחה שזה לא עובד. ביום רביעי יש לכם הזדמנות לתקן".

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום