החרדים נגד היוזמה של גנץ; דורשים מהליכוד לסייע

הסיעות החרדיות תוקפות את חבילת החקיקה שמתכננת סיעת 'כחול לבן' להעלות בניגוד להסכם הקואליציוני. בש"ס אומרים כי  החוקים הללו "נועדו אך ורק לקושש קולות ומשדרים מצוקה פוליטית קשה" | ב'יהדות התורה' דורשים מהליכוד לעשות הכל כדי לבלום את החוקים

ארי קלמן | פוליטי 30.11.2020 | 23:20

יעקב ליצמן/בני גנץ/אריה דרעי צילום: יונתן זינדל/הדס פרוש, פלאש 90

סדרת החוקים שיוזמים ב'כחול לבן' מעוררת את זעמן של הסיעות החרדיות. בעוד בש"ס תקפו את 'כחול לבן', ב'יהדות התורה' קראו לליכוד לסייע להם לעצור את גל החקיקה.

בסיעת ש"ס אמרו בתגובה להצעות החוק של 'כחול לבן': "השר בני גנץ וכחול לבן החליטו לפרק את הממשלה וללכת לבחירות. הניסיון לקדם הצעות חוק שנועדו להגביר מחלוקות ולעורר פילוג, במקביל לפיזור הכנסת, נועדו אך ורק לקושש קולות ומשדרים מצוקה פוליטית קשה".

גם ב'יהדות התורה' תקפו בחריפות את 'כחול לבן', תחילה בנושא חוק הגיוס שלא מקודם בגלל המאבק הפוליטי, "בהסכם הקואליציוני עליו חתם יו"ר סיעת כחול לבן בני גנץ נכתב ונחתם במפורש כי "עם כינון הממשלה יחוקק חוק להסדרת מעמד תלמידי הישיבות". מאז חלפו שמונה חודשים ועד כה שר הביטחון בני גנץ לא עמד בהתחייבותו המפורשת לקדם את החוק ועשה כל דבר כדי להתחמק מההסכם. אנו רואים בכך הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני ע"י כחול לבן״.

"בנוסף", מסרו ב'יהדות התורה', "אנו מצפים כי הליכוד יסייע ביתר אקטיביות להורדת הצעות החוק הפרטיות הפוגעות בציפור הנפש מסדר יומה של הכנסת".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום