ממשלת סלובניה הכריזה: חיזבאללה ארגון טרור

ארגון הטרור חיזבאללה הולך ומאבד לגיטימיות בקרב מדינות העולם. הערב מצטרפת ממשלת סלובניה שהכריזה על הארגון על כל זרועותיו כארגון טרור | זו המדינה התשיעית בחצי השנה האחרונה | השר אשכנזי: "קורא לאיחוד האירופאי ולמדינות נוספות להכיר בחיזבאללה על כל זרועותיו כארגון טרור"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 30.11.2020 | 22:34

תומכי חיזבאללה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash 90

ממשלת סלובניה קיבלה החלטה להגדיר את ארגון חזבאללה על כל זרועותיו כארגון טרור.

בהחלטתה נקבע כי חיזבאללה הינו ארגון טרור בעל מאפיינים של ארגון פשע מאורגן, המהווה סיכון לשלום ולביטחון ומנהל פעילות טרור בהיקף עולמי.

בהחלטתה זו, מצטרפת ממשלת סלובניה לאוסטריה, גרמניה, צ'כיה ושווייץ שכבר קיבלו לאחרונה החלטות בנושא חזבאללה. החלטת ממשלת סלובניה התקבלה שבועות ספורים לאחר החלטת ממשלת אסטוניה על איסור כניסת פעילי חזבאללה לשטחה והודעת ממשלת גואטמלה בדבר הכרזה על חזבאללה כארגון טרור.

משרד החוץ הישראלי מוביל מאמץ בין-סוכנותי להגברת הלחץ הבינלאומי על חזבאללה, ובשנה וחצי האחרונות 16 מדינות הצטרפו לרשימת המדינות הרואות בארגון חזבאללה על כל זרועותיו ארגון טרור, מתוכן 9 בחצי השנה האחרונה. 

שר החוץ גבי אשכנזי הגיב על ההחלטה ואמר: "החלטת ממשלת סלובניה נגד החיזבאללה היא צעד נוסף במאמץ שמוביל משרד החוץ להרחבת הלחץ הבינלאומי על החיזבאללה. אני קורא לאיחוד האירופאי ולמדינות נוספות להכיר בחיזבאללה על כל זרועותיו כארגון טרור".

"אני מודה לממשלת סלובניה על החלטתה הקובעת כי ארגון חזבאללה על כל זרועותיו הינו ארגון טרור. החלטה זו מצטרפת להחלטות שקיבלו בחודשים האחרונים ממשלות באירופה ובאמריקה הלטינית. ארגון חיזבאללה הוא ארגון טרור שפוגע בראש ובראשונה באזרחי לבנון עצמה ולוקח אותם כבדי ערובה במטרה לשרת את האינטרסים של איראן".

שר החוץ אשכנזי קרא למדינות נוספות ולאיחוד האירופי להצטרף ללחץ על חיזבאללה, להוציא את פעילותו אל מחוץ לחוק ולהכיר בארגון על כל זרועותיו כארגון טרור.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום