בכיר איראני: ההרתעה שלנו תשוב אחרי מתקפת ענק על חיפה

באיראן עדיין מבולבלים מהחיסול הדרמטי של מי שהוגדר כאבי תוכנית הגרעין במדינה מוחסן פחריזאדה. תחילה חשבו כי מדובר בחולייה המונה מספר מחסלים שהביאה למותו, אך בהמשך הגרסה השתנתה | בכיר איראני מאיים: רק פגיעה קשה בישראל תמנע חיסול הבכיר הבא

יענקי פרבר | חדשות בעולם 30.11.2020 | 15:18

הלוויתו של המדען האירני צילום: סוכנות הידיעות האיראנית פארס

החיסול הדרמטי בפאתי טהראן של מי שכונה "אבי הפצצה הגרעינית" מוחסן פחריזאדה ממשיך לעורר הדים ולא רק במדינה השיעית. הגרסאות סביב השאלה כיצד בוצע החיסול, ממשיכות להשתנות ונדמה שבאיראן עומדים בפני שוקת שבורה ומתלבטים כיצד עליהם לפעול בתגובה.

אתמול פורסמו שתי גרסאות נוספות; אחת דברה על עשרות מתנקשים שביצעו את החיסול, מול גרסה נוספת שטענה כי בשטח לא נכח אף לא מתנקש אחד והחיסול בוצע על ידי רכב אוטונומי ותת מקלע שנשלט בשלט רחוק.

היום (שני) פורסמה גרסה נוספת ברשת החדשות 'רויטרס' הגרסה תומכת בדיווחים מאתמול כי החיסול בוצע בצורה חדשנית, על פי הדיווח ב'רויטרס' אנשי המוסד הישראלי שיתפו פעולה עם ארגון האופוזיציה האריאני 'מוגהדין חלק'.

איומים מאיראן: "עשינו את הצעד הראשון והכפלנו את תקציב ארגון המחקר והחדשנות של משרד הביטחון"

כזכור מוחסן פחריזאדה חוסל ביום שישי האחרון, והרוחות באירן סוערות, במהלך ההלוויה של אבי אבות הגרעין האיראני מוחסן פחריזאדה, אמר שר הביטחון האיראני, אמיר חתאמי, כי "האויב יודע היטב כי שום פשע לא יישאר ללא מענה על ידי האומה האיראנית, ואנחנו בהחלט נרדוף אחר הפושעים, והוראותיו של המנהיג העליון יבוצעו".

אמיר חאתמי, הוסיף: "אנו עומדים בפני אויב שבמשך 40 שנה אמר כי האופציה הצבאית עומדת על הפרק, אך לא העז להשתמש בה וביצע את המתקפה הזו בבושת פנים מתחת לשולחן, זה נבע מהמאבק של הלוחמים והמדענים שלנו, דעו לכם כי ההתקדמות הזו תימשך".

הבכיר האיראני "איים" בהלוויה ואמר "אתמול עשינו את הצעד הראשון והכפלנו את תקציב ארגון המחקר והחדשנות של משרד הביטחון".

האנליסט האיראני ושופר של המשטר, סדולה זראי, טען כי "תגובותיה הקודמות של איראן לתקיפות אוויריות ישראליות שחיסלו את כוחות משמר המהפכה בסוריה לא הרחיקו לכת כדי להרתיע את ישראל". לדבריו, "ההתקפה על חיפה צריכה להיות גדולה יותר ממתקפת הטילים הבליסטיים של איראן נגד כוחות אמריקאים בעירק בעקבות חיסולו של קאסם סולימאני, בבגדאד בינואר האחרון.

"תקיפת העיר חיפה הישראלית והרג מספר רב של אנשים יובילו בהחלט להרתעה מכיוון שארצות הברית והמשטר הישראלי וסוכניו בשום אופן לא מוכנים לקחת חלק במלחמה ובעימות צבאי," כתב זראי.

חיפה, היא העיר השלישית בגודלה בישראל, עם נמל ותחנת כוח מרכזית. תקיפה איראנית על חיפה, תגרום לנקמה ישראלית מיידית ותעורר סכסוך רחב יותר ברחבי המזרח התיכון. כך מעריכים אנליסטים באירופה.

יש לזכור שאיראן מעולם לא תקפה ישירות עיר ישראלית מבחינה צבאית, היא ביצעה בעבר התקפות נגד אינטרסים ישראליים בחו"ל בגלל הריגת מדענים - אך לא תקפה בישראל עצמה.

הפרלמנט האיראני קיים ביום ראשון דיון סגור אודות חיסולו של פחריזאדה. לאחר מכן, דובר הפרלמנט מוחמד בכר גליבאף אמר כי "יש לגרום לאויבי איראן להצטער על הריגתו".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום