המשלחת הבחריינית ביקרה בהר הבית: "לתקוף מתפללים זה שיא השפלות"

משלחת בחריינית הגיעה לביקור ראשון בישראל מאז נחתם הסכם אברהם | הביקור כלל הגעה לאל-אקצה והתקפות מצד תושבים מוסלמים מקומיים | כך תואר הביקור מצדם של המשתתפים

יענקי פרבר | מדיני 29.11.2020 | 13:24

המשלחת אצל הנשיא צילום: דוברות בית הנשיא

בימים האחרונים ביקרה כאן משלחת בחריינית מהמרכז לדו קיום ע"ש המלך חמד. הביקור באל-אקצא עבר בשלום, בניגוד לעבר, משלחות מהמפרץ הותקפו מילולית על ידי פלסטינים שכעסו על הסכם אברהם.

ראש המשלחת, ח'אלד בן ח'ליפה, ממשפחת המלוכה, התרשם בשיחה עם רועי קייס מכאן 11, הוא אמר: "ראינו סטודנטים ערבים שלומדים לצד סטודנטים יהודים".

רק לפני שלוש שנים הגיעה לישראל משלחת של דו קיום מבחריין על שמו של מלך בחריין, אז המשלחת הגיעה בפרופיל נמוך, אבל אחרי נרמול היחסים בין המדינות, המשלחת הנוכחית כבר לא מסתתרת מאיש, המשלחת שהגיעה מקדמת סובלנות בין דתית, בראשה עמד ח'לאד בן ח'ליפה, מבני משפחת המלוכה הבחריינית, הוא ביקר בירושלים, הוא אמר כי "עמי האזור חיו במשך תקופה של שנאה, עם מלחמות ואלימות, כעת זה הסתיים ומתחילה תקופה חדשה של גשרים וקשרים לטובת העמים".

במהלך הביקור נפגשו חברי המשלחת עם ראשי אוניברסיטאות וחתמו על שיתוף פעולה, הם נפגשו עם אנשי דת, ביניהם הראשון לציון הרב יצחק יוסף, ועם נשיא המדינה רובי ריבלין.

ההתרשמות שלהם מישראל היתה טובה למדי, ראש המשלחת אמר כי "יש קווי דמיון רבים בין ישראל לבין בחריין בכל הנוגע לדו קיום, ביקרנו באוניברסיטה העברית, וראינו כיצד סטודנטים יהודים וערבים לומדים זה לצד זה".

גם הסיורים הנפיצים שקיימו במסגד אל אקצה, ובמתחם הר הבית ובעיר העתיקה, עברו בשלום, בשיחה עם כאן רשת ב', הוא לא חסך בביקורת מגורמים מקומיים (פלסטינים) שמנעו בעבר מאזרחי מדינות המפרץ לבקר במקומות הקדושים כמו אל אקצא. נציג בית המלוכה אמר: "מגיע אדם מהמפרץ להתפלל במסגד אל אקצה, איך אתה יכול למנוע זאת ממנו או לתקוף אותו, זה שיא השפלות".

ראש המשלחת סירב להתרגש מאלו שמתנגדים מנרמול היחסים עם ישראל, "זה ברור שיש מי שמתנגד, גם בבחריין וגם במדינות אחרות, אבל הרוב תומך, זה שונה ממה שהיה לפני עשרים שנה, אנשים חושבים על אינטרסים חשובים יותר ומתרחקים מהשנאה ומהעוינות".

רק נותר לנו לחכות למשלחות הבאות, ישראל הופכת לאט לאט למוקד עליה לרגל של תיירים ממדינות המפרץ שלראשונה יכולים לבקר במקומות הקדושים למוסלמים.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום