צפת: רבי מיילך עשה 'כל הנערים' לבחורי הישיבות

המשפיע המפורסם הגאון הצדיק רבי אלימלך בידרמן ששהה השבת בצפת, התפלל תפילת שחרית מהשעה 10:00 ועד השעה 15:30 כשבשיאה של התפילה נמכרה עליית מפטיר ב'שעות רצופות' | בכמה שעות קנה הבחור את העלייה? ובכמה מכר הגבאי את העליות לטובת ה'קאווע שטיבל'?

משה ויסברג | חרדים 29.11.2020 | 15:16

הרה"צ רבי אלימלך בידרמן צילום: ארכיון, דוד כהן

המשפיע הנודע הגאון הצדיק רבי אלימלך בידרמן שהה בשבת האחרונה בצפת יחד עם מאות בחורי ישיבות ואברכים לרגל יום ההילולא של רבי אברהם דב מאבריטש, בעל ה'בת עין' זיע"א הטמון בעיר צפת, שיום היארצייט שלו חל בשבת קודש.

בליל שישי עלה רבי מיילך לציון במתכונת מצומצמת משנים קודמות, ובשבת שהה בצפת. התפילות נערכו בבית המדרש העתיק של חסידות צאנז ועריכת ה'באטע' בליל שבת וכן סעודה שלישית נערכו בבית המדרש של חסידות לעלוב. 

תפילת שחרית שהחלה בשעה 10:00 בבוקר - הסתיימה בשעה 15:30 בצהריים, כשבקריאת התורה נרשם שיא של מכירת עליית ה'מפטיר' שנמכרה לבחורי הישיבות ששהו במקום לכל המרבה בשעות לימוד תורה. 

הגבאי של בית המדרש צאנז מכר את העליות בסכומים הגונים לטובת מימון חדר הקפה בבית המדרש שמכונה ה'קאווע שטיבל' ועלות הפעלתו ליום עולה 200 ש"ח, והמשתתפים רכשו לפי ימים. 

ל'כל רגע' נודע, כי אחד מהמשתתפים תושב חו"ל רכש את עליית המפטיר ב 25 יום 'קאווע שטיבל' ושאל את רבי מיילך למי לתת את העלייה, ורבי מיילך החליט כמחווה למכור את העלייה לטובת לימוד 'שעות רצופות' ולבסוף העלייה נמכרה לבחור שהכריז על לימוד 550 שעות רצופות עד פורים, הבחור הוא שלומי טסלר, בחור אמריקאי תלמיד ישיבת 'שערי תורה' בירושלים. 

רבי מיילך אף אמר במקום ש'בת עין חי' זה בגימטרייה 550 כפי השעות שלקח הבחור, שזה אומר ש'הבת עין' חי, ובמקום פרצו בשירה אדירה ועשר טליתות נפרסו על בית המדרש כולו כמו ב'כל הנערים' בשמחת תורה, הטליתות נפרסו עד למרפסת של בית המדרש והבחור זכה ל'מי שבירך' מיוחד. 

סעודה שלישית שערך המשפיע נמשכה מהשעה 17:00 ועד השעה אחרי השעה 20:00, בליווי מוזיקה, כשרבי מיילך מרים את הקהל טפחיים מעל גבי הקרקע. 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום