חשיפה: שערורייה בכביש 6: לא לבית כנסת כן למסגד

עורך הדין איתמר בן גביר נסע בשבוע האחרון בכביש שש, מצפון לדרום, וחיפש מקום בו יוכל להתפלל תפילת מנחה, למרבה התדהמה גילה בתחנת דלק מסגד במקום בית כנסת | המסגד ממומן על ידי עמותת אלאקצא • חשיפה מקוממת

אהרן מילר | חדשות בארץ 29.11.2020 | 14:03

כביש 6 צילום: Gili Yaari/Flash90

אלפי ישראלים עוברים מידי יום בכביש שש, חלק גדול מהם עוצר בתחנות הדלק המופעלות על ידי חברת 'דור אלון' להתרעננות ופעמים רבות גם לתפילה בזמנה, כאשר במקום לעמוד ולהתפלל בשול הדרך מנצלים הנוסעים את תחנות הדלק רחבות הידיים.

בסוף השבוע האחרון נסע עורך הדין איתמר בן גביר ורעייתו בכביש שש. השמש עמדה לשקוע, והוא נכנס לתחנת הדלק על מנת למצוא מקום להתפלל בו תפילת מנחה, למרבה התדהמה נתקל בן גביר בקיומו של מסגד, לעומת חסרונו של בית כנסת.

רבים הם הנוסעים הנתקלים בשערורייה זו, אך לא כולם הם לוחמי צדק כאיתמר בן גביר, שכבר הבוקר (ראשון) שלח מכתב נזעם לאיש העסקים מוטי בן משה, הבעלים של קבוצת אלון ריבוע כחול, ותחנות הדלק של דור אלון. מכתב המתפרסם כאן בחשיפה ראשונית.

"מר בן משה היקר, אני פונה אליך לאחר שנדהמתי לראות שבתחנת דלק בבעלותך, ישנו מקום תפילה למוסלמים אבל לא ליהודים" פתח בן גביר במכתבו, והוסיף כי "לאחר שביקשתי להתפלל תפילת מנחה הפנו אותי למקום תפילה, אלא שלמרבה התדהמה גיליתי כי המדובר במקום תפילה למוסלמים שממומן על ידי עמותת אלאקצא, ואין בנמצא שום מקום תפילה ליהודים".

בן גביר הוסיף וזעם במכתב, "מעבר לכך שעמותת אלאקצא היא עמותה קיצונית ביותר הקשורה עם התנועה האסלאמית ולא ברור לי מדוע אדוני מאפשר כניסתה של עמותה כזאת לתוך תחנת דלק, הרי שלא ברור לי כיצד הגענו למצה שבו יהודי במדינת היהודים מופלה לרעה וכאשר הוא מבקש להתפלל אין בנמצא בית כנסת אלא מקום מסגד".

"אין כל בעיה שאדוני דואג לחופש הפולחן של דתות אחרות, אבל לא ברור לי מדוע בראש ובראשונה אדוני לא דואג לחופש תפילה עבור בני דתו, ולמעשה עבור מי שמהווים רוב רובם של האזרחים בישראל" כתב בן גביר, והמשיך "זכויות מיעוט הן חשובות ביותר, אבל לא פחות חשוב לדאוג לזכויות הרוב ובמדינה יהודית ראוי שהיה גם במקום בית כנסת לצד בית תפילה מוסלמי".

לסיום כתב בן גביר, "אודה לאדוני על טיפול דחוף בנושא ומניעת אפליית יהודים במדינת היהודים, התנהלות כזאת בעייתית ביותר, פוגעת ברגשות, פוגעת בחופש התפילה ומעל לכל אלה, גורמת לתחושת אפליה וקיפוח כאמור של יהודים במדינת היהודים".

בשיחה עמנו אמר בן גביר כי כפי שכתב במכתבו אכן בצד השני, בצד הנסיעה מדרום לצפון יש מבנה המופעל על ידי איש חב"ד, אבל אין שום סיבה שבצד הנגדי, לנוסעים מצפון לדרום לא תהיה האפשרות להתפלל בצורה נורמלית וראויה, בעוד שדווקא לעמותה קיצונית אסלאמית מאפשרים פעילות מסגד במקום.

הרב שמואל רוזנברג שמפעיל את בית הכנסת תחנת דלק בכביש שמדרום לצפון אמר בשיחה עמנו כי מדובר בנושא מורכב ורגיש, והוא מלא בהערכה כלפי הנהלת כביש שש המאפשרים את הפעלת בית הכנסת לפחות בצד אחד, למרות הרגישות והמורכבות.

עוד הוסיף רוזנברג "יש לנו את הרצון והיכולות הכלכלית להקים גם בצד השני בית כנסת, וכמובן שיש לנו גם את הניסיון הנדרש לכך, אנחנו פועלים כבר במקום כך שיש לנו גם את הידע והניסיון, ובאם בהנהלת כביש שש ימצאו את האפשרות לאשר לנו להקים בית כנסת גם בצד השני, נשמח לעשות זאת". 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום