האם פתרון התעלומה החרדית יגיע מבית שמש?

בעוד במשרד הבריאות מנסים לפצח את התעלומה ולהבין מדוע שיעורי ההדבקה במגזר החרדי נמוכים עד אפסיים, נראה שהתשובה מגיעה מסקר סרולוגי שערך ארגון 'עזרת אחים' בבית שמש והוא מעיד על שיעור של 45%(!) הידבקות

יוסף קליין | בריאות 28.11.2020 | 22:04

תור בכניסה לצרכנייה בבי"ש צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

מבית שמש יבוא הפתרון לתעלומה? בעוד שר הבריאות מנחה את המשרד למצוא פתרון לתעלומה מדוע שיעורי ההדבקה בציבור החרדי נמוכים עד אפסיים, נראה נראה שהתשובה מגיעה מבית שמש.  מסקר סרולוגי שנערך בבית שמש החרדית בידי ארגון 'עזרת אחים' עולה כי כ-45 אחוזים מבין 550 הנדגמים בבית שמש קיבלו תשובות חיוביות לבדיקה הסרולוגית לאחר שבדמם נמצאו נוגדנים נגיף הקורונה.

ארגון 'עזרת אחים' בבית שמש הודיע כי לאחר פענוח 550 הבדיקות הסרולוגיות שבוצעו במשרדי הארגון, התקבלו תשובות חיוביות להימצאותם של נוגדני קורונה בדמם של כ-45 אחוז, המהווים כ-250 נבדקים. הבדיקות בוצעו במחיר מסובסד על ידי צוותים של המרכז הרפואי 'שמיר' ('אסף הרופא' לשעבר), שהגיעו לבית 'עזרת אחים' בבית שמש, ביצעו את הבדיקות בפועל ולאחר מכן העבירו את הדגימות למעבדה בבית החולים עצמו, שם בוצעה הבדיקה והתקבל הפענוח.

יו"ר הארגון הרב אברהם קאפ מבהיר כי התוצאות לא הפתיעו אותו וכי כמי שעמד בקשר עם רבים מהחולים במהלך הגל האחרון הוא ידע כי שיעורי ההדבקה גבוהים יותר מהשיעורים הרשמיים: "הארגון שלנו ריכז את הטיפול בחולי הקורונה בעיר, השאלנו קרוב ל-50 מחוללי חמצן, ולאחר מכן הצטיידנו בעשרות נוספים. חילקנו מזון מבושל לבתי המבודדים וטיפלנו בכל הנושא, ולכן המספרים הגבוהים היו ידועים לנו היטב".

לדבריו: "לאורך כל התקופה ראינו את המספרים, את הנתונים, והיה ברור לכל אורך הדרך שלא כולם נבדקים, ולכן כשבמשרד הבריאות מעודכנים עד כה 7,940 בני אדם שחלו בקורונה, המהווים כשבעה או שמונה אחוזים מתושבי העיר, לנו לא היה שום ספק שהמספרים האמיתיים גבוהים פי כמה. לכן התוצאה שהתקבלה לאחר הבדיקות הסרולוגיות אינה מהווה הפתעה גדולה מבחינתנו, למרות שזה בהחלט חשוב לקבל לתחושות הללו גם ביסוס וגיבוי מדעי מובהק".

נציין כי גם במשרד הבריאות העריכו כי האחוזים מגיעים לכ30 עד 35%, אך ממצא של 45% בהחלט נחשב מפתיע. אם אכן נתונים אלו נכונים, סביר להניח שלפחות בבית שמש החרדית ישנם סיכויים להתפתחות 'חיסון עדר' ברמה שמסבירה את אי התחלואה בימים האחרונים.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום