משלחת רמת דרג מבחריין נמצאת בישראל וביקרה בירושלים

משלחת ובה בכירים מבחריין מבקרת בימים אלו בישראל. אמש הם נועדו לפגישה מיוחדת עם הרב הראשי הספרדי, היום הם המשיכו את מסעם בירושלים | "קיימנו שיחה נפלאה על התפקיד החשוב שיש לדיאלוג ודו-קיום בין הדתות"

קובי בורנשטיין | מדיני 26.11.2020 | 18:21

חלק מחברי המשלחת בירושלים צילום: באדיבות המצלם

הסכם השלום עם בחריין קורם עור וגידים, משלחת נכבדה של אישים רמי דרג מבקרת בישראל, אתמול הם נפגשו עם הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, היום הם ביקרו במספר מקומות בירושלים.

פלר חסן-נחום חברת מועצת העיר ירושלים ומשנה לראש עיריית ירושלים, אחראית על תיקי קשרי חוץ, פיתוח כלכלי בינלאומי ותיירות, אומרת על הביקור המרגש: "היה זה כבוד להיפגש הבוקר עם המשלחת מבחריין ולקבל אותם בברכה לעיר ירושלים. קיימנו שיחה נפלאה על התפקיד החשוב שיש לדיאלוג ודו-קיום בין הדתות, אני מצפה להיפגש איתם שוב בקרוב במנאמה".

כזכור ביום שלישי האחרון ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם יורש העצר וראש ממשלת בחריין הנסיך סלמאן בן חמד אל ח'ליפה, בה דנו על חיזוק הקשרים בין המדינות.

ראש הממשלה נתניהו אמר בתום השיחה כי "שוחחתי עכשיו עם יורש העצר של בחריין הנסיך סלמאן בן חמד אל ח'ליפה, שיחה שנייה שלנו, מאוד ידידותית. שנינו מאוד נרגשים מהעובדה שאנחנו יכולים להביא את פירות השלום לעמים שלנו ולמדינות שלנו בזמן קצר מאוד. ולכן, הוא גם הזמין אותי לבוא בזמן הקרוב לביקור רשמי בבחריין - אני אעשה זאת, בשליחותכם, בחפץ לב".

ראש הממשלה בנימין נתניהו גם נפגש השבוע עם שר החוץ של בחריין עבד-אללטיף אלזיאני במפגש היסטורי.

"רק לפני חודשיים עשינו היסטוריה בוושינגטון, חתמנו על הסכמי אברהם המכוננים. ברצוני להודות לנשיא טראמפ, למזכיר המדינה פומפאו ולצוות השלום המוכשר של הנשיא, בראשותו של ג'ארד קושנר, על מנהיגותם וחזונם בקידום השלום ההיסטורי הזה" אמר נתניהו במפגש עם שר החוץ הבחרייני.

"זהו הביקור הרשמי הראשון אי פעם של משלחת שרים מממלכת בחריין למדינת ישראל. הוא מסמל ציון דרך חשוב נוסף בדרך לשלום בין שתי מדינותינו ולשלום באזור. השלום בין ישראל לבחריין בנוי על יסודות יציבים של הערכה הדדית ואינטרסים משותפים. בדומה לישראל, בחריין מכבדת את העבר בזמן שהיא מאמצת את העתיד. בדומה לישראל, בחריין קטנה בגודלה אך גדולה בשאיפותיה. בדומה לישראל, בחריין בנתה כלכלה משגשגת באמצעות טיפוח חדשנות ומיזמים חופשיים. התכוונתי להגיד שכמו ישראל לבחריין יש גז טבעי, אבל לא ארחיב את האנלוגיה הזו מעבר לגבולותיה".

לבחריין יש גז טבעי ונפט. עם זאת, היא אינה תלויה במשאבים אלה לבדם. יש לה כלכלה איתנה ומודרנית עם מסחר אלקטרוני וטכנולוגיה פיננסית משגשגים, ייצור אלומיניום חדשני, תעשיית תיירות חדשנית ותחומים רבים אחרים".

כזכור נתניהו פנה לשר החוץ אלזיאני, "אנא מסור למלך חמד את הערצתי הכנה להנהגתו האמיצה ובעלת החזון. ב-2019, הוד מעלתו אירח פיסגה כלכלית אזורית שהביאה יחד בחריינים, ישראלים, אמריקאים - נציגים מכל רחבי המזרח התיכון ומעבר לו. הפגישה ההיא, שבזמנו זלזלו בה, הייתה למעשה כרוז לדברים טובים שהיו עתידים לבוא. זה היה צעד חשוב מאוד בדרכנו המשותפת לפיוס ושלום. היום המלך חמד ואני בונים גשר של שלום שרבים אחרים יחצו בעתיד".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום