דליפת דלק חמורה: התושבים מתלוננים על ריח חריף

בעקבות המשך מפגעי הריח החריגים מקצא"א אשקלון, המשרד להגנת הסביבה יוציא צו לחברה להפסקת המפגע, ולהשבתה מפעילות שוטפת של המכל שהתגלתה בו תקלה • מנהלי קצא"א יזומנו לשימוע במשרד 

קובי בורנשטיין | חדשות בארץ 27.11.2020 | 14:37

הדליפה בחברת קצא"א צילום: המשרד להגנת הסביבה

אירוע חמור של דליפת דלק הגולמי בחברת קצא"א לגג אחד ממכלי אחסון הדלק אירע אתמול (חמישי). גם הבוקר המשיכו להגיע פניות מתושבי אזור אשקלון על מפגעי ריח קשים.

לאור הימשכות המפגע, בכוונת המשרד להגנת הסביבה להוציא עוד היום צו לחברת קצא"א ומנהליה להפסקת המפגע, המורה על נקיטה בצעדים מיידיים, כולל: שאיבת הדלק שדלף לגג המכל באופן מיידי וניקוי הגג מכל שרידי דלק; הפסקת הזנת דלק למכל והשבתתו מפעילות שוטפת; ונקיטת אמצעים למניעת המשך אידוי הדלק. חזרת המכל לפעילות תותנה בקבלת דוח תקינות לאטימות המכל, לרבות הגג שאליו דלף החומר, וממצאי תחקיר כי התקלה טופלה באופן סופי, כך שתונח דעתו של המשרד שלא תתרחש שוב. המשרד יזמן את מנהלי קצא"א לשימוע.

בדיקת המשרד להגנת הסביבה אתמול העלתה, כי מקור הריח הוא באחד ממכלי הדלק הגולמי שנמצאים בצידה הצפוני של חוות המכלים, קרוב לאשקלון. בשטח נמצא מכל דלק שעל גגו אותרו שאריות של דלק גולמי מעורב עם מי גשמים, והדבר יצר את מפגע הריח הכבד והחריג באזור.

המשרד ינקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו אל מול החברה, למניעת המפגע והישנותו.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום