אבסורד: קצין מג"ב שתקף את עורך דין פרנקל במאה שערים נותר במשטרה

חרף כתב האישום שהוגש נגד קצין משמר הגבול שתקף את עורך הדין החרדי דב פרנקל במאה שערים, הוא נותר לעבוד במשטרה ואף לא זומן לשימוע בעקבות המקרה | האבסורד: באגף משאבי אנוש במשטרה כלל לא ידעו על הגשת כתב האישום | המשטרה: "השוטר יוזמן  לשימוע בהתאם לפקודות ולנהלי משטרת ישראל"

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 26.11.2020 | 23:14

פרנקל מוטח על הכביש צילום: מתוך הסרטון

לפני מעט יותר משבוע, הגישה המחלקה לחקירות שוטרים כתב אישום חמור נגד נגד אליה מירון, קצין משמר הגבול שתועד משליך בעוצמה אל הקרקע את הוערך הדין דב פרנקל, איש חסידות תולדות אהרון שצעד בליל שבת לפני כשבעה חודשים. ל'כל רגע' נודע, כי הקצין שמואשם בסעיף של תקיפה הגורמת חבלה של ממש, נותר לעבוד במשטרה, חרף העבירה החמורה המיוחסת לו.

כתב האישום החמור שהוגש נגד הקצין, מתאר את מסכת התקיפה שחווה עורך דין פרנקל, רק בכלל היותו איש בעל חזות חרדית. "בתאריך 03.04.20 בשעות הערב הכוח, בפיקודו של הקצין הנאשם, סיים טיפול באירועי הפרות סדר באזור שכונת מאה שערים בירושלים והיה בדרכו אל מחוץ לשכונה", נכתב בכתב האישום, "באותה עת, צעד עורך דין דב פרנקל, תושב השכונה לכיוון ביתו. מכתב האישום עולה כי פרנקל הבחין בקבוצת השוטרים ועבר ביניהם מבלי להפריע להם. אחד השוטרים ביקש מהמתלונן לעזוב את המקום ובמענה המתלונן אמר לו 'בסדר', והמשיך ללכת".

 

בשלב זה, כך על פי כתה האישום, החל הקצין בריצה לעבר המתלונן, וללא כל הצדקה דחף אותו עם ידיים פרוסות לעבר פלג גופו העליון והעיף אותו לכביש למרחק של מספר מטרים. מעוצמת הדחיפה, נפל המתלונן כשכל גופו שרוע על הכביש.  כתוצאה מהדחיפה, נגרמו לפרנקל שפשופים ושטפי דם בברכו ובידיו.

מייד לאחר הגשת כתב האישום נגד הקצין, פנה העורך הדין נתנאל רוזנשטיין - מי שהגיש את התלונה למח"ש - ללשכת המפכ"ל ולשר לביטחון פנים, במטרה להבין מדוע הקצין האלים לא פוטר מתפקידו במשטרה. אלא, שעורך הדין רוזנשטייין הופתע לגלות כי במשטרה כלל לא ידעו על כתב האישום.

בתשובה שקיבל עורך דין רוזנשטיין מאגף משאבי אנוש במשטרה, נכתב כי רק מפנייתו למדו באגף על כתב האישום נגד הקצין. "לאור האמור", נכתב בתשובה שקיבל רוזנשטיין, "השוטר המעורב יוזמן לשימוע לשקילת אמצעים מנהליים נגדו".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בעקבות הגשת כתב האישום ולאחר קבלת כל חומרי החקירה מהמחלקה לחקירות שוטרים יוזמן השוטר לשימוע בהתאם לפקודות ולנהלי משטרת ישראל".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום