טיסה מסחרית ראשונה מדובאי: "עוד מדינות יצטרפו בקרוב"

בטקס קבלת הפנים בנתב"ג לטיסה המסחרית הראשונה של חברת "פליי דובאי" מדובאי, אמר ראש הממשלה נתניהו: "יש כאן פתיחה עצומה של המסחר, הכלכלה והתיירות, ובעצם מזרח תיכון שהוא באמת חדש ושונה"

קובי ברקת | מדיני 26.11.2020 | 16:34

נתניהו בטקס צילום: קובי גדעון/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הבוקר (חמישי) בטקס קבלת הפנים לטיסה המסחרית הראשונה של חברת "פליי דובאי" מדובאי, בנמל התעופה בן גוריון.

"זו הטיסה המסחרית הראשונה מדובאי לישראל, וזו טיסה היסטורית משום שהיא פותחת עכשיו עשרות טיסות בשבוע לדובאי, לאיחוד האמירויות, לבחריין, וגם למזרח, פטור מוויזה מצטרף לזה, אמר נתניהו.

ראש הממשלה הדגיש את השינוי האזורי העצום ואמר: "יש כאן פתיחה עצומה של המסחר, הכלכלה והתיירות, ובעצם מזרח תיכון שהוא באמת חדש ושונה. מפגש בין עמים, גם מפגש בין מנהיגים. אנחנו מפוררים את הסכסוך הישראלי-ערבי והופכים אותו לשת"פ ישראלי-ערבי, ליצור לא רק עתיד חדש, אלא הווה חדש, ועושים זאת במהירות מסחררת. אני חושב שכל העולם מסתכל ומבין שאנחנו עושים כאן היסטוריה, וכולנו יכולים לברך על כך".

במענה לשאלת כתבים אמר נתניהו כי "אנחנו כבר טסים מעל ערב הסעודית, כפי שאתם יודעים, כי כל הטיסות האלה מתנהלות מעל ערב הסעודית. כולל טיסות של חברות ישראליות, ואני חושב שזה שינוי מבורך. אני צופה שמעגל הנורמליזציה ימשיך להתרחב, ואני אומר את זה בביטחון רב. שום דבר אינו מובטח ב-100%, אבל נראה לי שאם אני צריך לצפות קדימה, אני מעריך שבחודשים הקרובים אנחנו נראה עוד מדינות שמצטרפות למעגל הזה, בדרך כזאת או אחרת, ברמה כזאת או אחרת.

את זה כבר אי אפשר לעצור, אנחנו לא הולכים אחורה. מה שאנחנו עושים פה היום זה דבר היסטורי. טיסה מסחרית ראשונה מדובאי לישראל - ולא האחרונה. אנחנו הולכים לפתוח עשרות טיסות לשני הכיוונים. זה פשוט משנה לא את העתיד של המזרח התיכון ושל ישראל, אלא את ההווה שלה".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום