חברות התעופה יוזמות: 'דרכון קורונה' שיוודא כי הנוסע חוסן

חברות תעופה שונות ברחבי העולם שוקלות לקדם 'דרכון קורונה' שבעליו יוכלו להוכיח כי חוסנו, וכך לעלות למטוס ללא חשש. יתכן ונוסעים שיסרבו להתחסן לא יורשו לעלות על המטוס

יוסף קליין | רכב ותחבורה 26.11.2020 | 14:29

מטוס. אילוסטרציה צילום: unsplash

חוסנת – המראת: חברות תעופה ברחבי העולם שוקלות לקדם 'דרכון קורונה' שיוודא כי בעליו חוסן נגד קורונה, כשכך אין חשש לאפשר לו לעלות למטוס. לפי אותם דיווחים, נשקל בימים אלו ברצינות קידום חוקים ברחבי העולם, שימנעו מנוסעים שיסרבו להתחסן נגד קורונה לעלות לטוס בכל חברת תעופה שהיא.

"אנחנו בודקים אפשרות של שינוי התנאים לנוסעים בטיסות בינלאומיות באופן שיאפשר לנו לבקש מנוסעים להתחסן לפני שהם עולים למטוס", אמר השבוע אלן ג'ויס, מנהל חברת התעופה האוסטרלית, קוונטאס. "אנחנו חושבים שזה הכרחי", אמר. "אנחנו בודקים איך אפשר יהיה להשיג דרכון חיסון, בגרסה אלקטרונית, שיהיה כתוב בו איזה חיסון לקחת והאם הוא מקובל במדינה שאליה אתה טס".

גם בחברות נוספות הודיעו על אימוץ היוזמה, ואתמול דווח כי גם בחברות אירופאיות שוקלים לאמץ את הנוסחה שתמנע בדיקות מיותרות בשדות התעופה, ותאפשר זרימה חלקה יותר למטוסים מבלי שיהיה צורך לבדוק את הנוסעים לפני או אחרי הטיסה. במקביל, דווח כי גם כאלו שיציגו אישור סרולוגי שיוכיח הימצאות נוגדנים בדמם, יוכלו אף הם לטוס באופן חופשי.

נכון להיום ניתן לטוס ליעדים רבים, גם כאלו שמוגדרים 'אדומים', אם כי חלה חובה לבצע בדיקת קורונה לפני ואחרי הטיסה, קודם ההמראה ולאחר ההגעה לארץ היעד, וכך גם בחזור, וזאת לצד חובת הכניסה לבידוד. עם זאת, ישנן מדינות, וביניהן אוסטרליה, שסגרו כמעט הרמטית את שערי הכניסה למדינה ונוסעים שאינם אזרחי המדינה אינם יכולים כלל להיכנס אליה. הפתרון של 'דרכון קורונה', אם כן, נתפס כאמצעי שיאפשר את החייאתן של נתיבי הטיסה בעולם.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום