8000 ש"ח תוספת הכנסה בין הסדרים: התכנית שמטריפה את המגזר החרדי

הם נמצאים לידנו יום-יום, יושבים לידנו בתפילה, לומדים איתנו בכולל או בישיבה ומדברים איתנו בעבודה. כמעט אין סיכוי לדעת מי הם, אבל כשנכנסים לחיים שלהם מגלים שהם סוחרים בשוק ההון בין הסדרים ומכניסים 8-9 אלף שקלים בחודש בלי לצאת מהבית • הכירו את הסוחרים/המשקיעים שמסתובבים בינינו, חיים את אורחות חיינו ומגשימים את החלום של כולנו...

כתבה מקודמת | כלכלי 23.11.2020 | 07:41

עדן סומך: "התוכנה והלימודים באמת יכולה להתאים לכל אחד" צילום: מתוך הסרטון

עדי קידר (34), הוא מי שאחראי ל"באזז" האדיר שמטלטל בימים אלה את שוק ההון. קידר, מנכ"ל חברת FXG המתמחה בניתוח מניות בשוק ההון, לימוד אנשים בלי ניסיון לאתר מניות "חמות" להשקעה ו״על הדרך״ עומד מאחורי חברת FxGraph ואחראי באופן ישיר להצלחה חסרת תקדים של 2,500 סוחרים שלמדו ממנו בתוכנית הליווי שלו בעשור האחרון. ללימודים, מטרה אחת בלבד והיא ללמד את האדם ה״פשוט״, הלא מיומן, שצריך גם ללמוד במהלך היום, כיצד לייצר הכנסה משמעותית (מהבית) בין הסדרים, בעזרת היכולת לקבל 2 החלטות בשוק ההון: מתי לקנות ומתי למכור מניות.

עדי קידר: "אני עוזר להם להיפטר מההרגל הזה של לא להרוויח בגלל שהם לומדים"

יודעי דבר מתלחשים בסתר על שיטת ניתוח המניות לקבלת החלטות שמבטלת רגש ו ״על הדרך״ גם מנטרלת את מרכיב הסיכון בהשקעות בשוק ההון. בנוסף היא מאפשרת להשיג הכנסות חלומיות של 8, 9 וגם 10 אלף שקלים בחודש בזמן ישיבה בבית מול מסך המחשב במשך 30-40 דקות ביום לכל היותר.

אנשים שבעבר לא הייתה להם שליטה על מה הילדים יאכלו מחר בבוקר, הגיעו למצב בו האישה יכולה להישאר בבית ולטפל במשפחה בלי שום דאגות בזמן שהם בכולל או בעבודה והכל בזכות מסחר בשוק ההון. הסתקרנו, הרמנו את הכפפה ויצאנו לפגוש את האיש שמחזיק בידיו את מה שעל פניו נראה כמו הבשורה הכי טובה שנחתה על הציבור החרדי בישראל.

עדי, עד עכשיו זה נשמע טוב מדי… איפה הקאצ׳?

״אתה צודק, אם מסחר בשוק ההון היה פשוט, כנראה שכולם היו עושים את זה וגם מצליחים. חשוב להדגיש שלא כל אחד יכול פשוט לקום, לפתוח את המחשב ולהתחיל לייצר כסף. כדי להגיע למצב בו אתה מכניס כמה אלפים או עשרות אלפים בחודש ממסחר בשוק ההון אתה חייב ללמוד כיצד מסחר בשוק ההון מורכב, כיצד לבחור מניות להשקעה, כיצד לקבל החלטה מתי לקנות והחלטה מתי למכור וכיצד להתגבר על הרגש והפחד ברגע שיש לך את "מידע הזהב" ולדבוק בהחלטה שקיבלת. אחרת, אין הבדל בין שוק ההון לקזינו.

אם אתה רוצה להצליח, אתה לא יכול להגיד 'אני יודע' ולהתחיל לסחור משמועות וכדומה. ברגע שאתה לוחץ על הכפתור וקונה את המניה הראשונה שלך, אתה צריך לדעת שאתה מקבל את ההחלטה בוודאות ושקט נפשי מוחלט, אחרי אימונים ותרגולים רבים כל כך שמקטינים את הסיכון שלך למינימום האפשרי.״


מוטי ארביבי: "בחצי השנה האחרונה עשיתי בערך 30 אלף דולר רווח" • קרדיט: מתוך הסרטון

רגע שנייה, לפני שממשיכים… איך אברך, או אב המפרנס משפחה יכול ללמוד את שוק ההון? איפה יש לו את הזמן לדברים האלה?

״קודם כל, אני רוצה להודות לך על השאלה. זאת שאלה מדהימה שעד היום לא היה לה פתרון מוחלט. למעשה, עד היום 'שלב הלימודים' עבור הסוחר המקצועי היה סיוט, הוא היה צריך לאתר קבוצות לימוד במקומות רחוקים בדרך כלל ובהרב??

למזלנו זה מאחורינו, והבשורה הגיעה גם למגזר החרדי… אפשר ללמוד מהבית, ממסך המחשב או המכשיר הנייד עם שליטה מוחלטת על שעות הלימודים, אתה יכול להיכנס למחשב וללמוד גם ב-12:00 בלילה אם יתחשק לך, זה בסך הכל ללחוץ 'פליי' על הסרטון ואז להתחיל אותו שוב מההתחלה כמה פעמים שתרצה כדי לוודא הבנה. בנוסף, ללמוד מהמחשב מאפשר לך לא לצאת מהבית ואפילו לעצור את הסרטון כדי להכין לילד לאכול או לסדראת הבית ולהמשיך אחר כך.

כל זה בעזרת תוכניות לימוד מסודרות, מוקלטות בסרטוני וידאו קצרים של כל שיעור כדי לא להעמיס ותרגולים קלילים כדי לוודא את ההבנה. בגדול זה מאפשר את הלמידה וההפיכה לסוחר מקצועי שיודע לייצר הכנסה למשפחה שלו לנוחה, קלה, ביתית ומהירה.״

מחשב? אינטרנט? אני מזכיר לך שאתה מדבר לקהל חרדי שלא כולם עובדים ושולטים במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט

״אני זוכר ;) יותר מזה אני אגיד לך, חשבתי ארוכות כיצד אני יכול לעזור לקהל החרדי בלי לבקש ממנו לבצע פעולות שהוא לא מסוגל להן. לכן בנינו קורס אינטרנטי כל כך פשוט לתפעול שכל מה שנדרש הוא 3-4 קליקים על העכבר כדי להתחיל לצפות בשיעורים, וגם זה אחרי שעשו שיחה עם מדריך מקצועי של תוכנית ההכשרה שמנווט אותם ומסביר להם כיצד לבצע את הפעולות צעד אחר צעד.

למעשה, ההכשרה כולה בנויה מהמחשבה וזווית הראייה של אדם טכנופוב, שאין לו מושג כיצד לתפעל עניינים טכניים, כך שברגע שהוא יתחיל את השיעור הראשון הוא יגלה מהר מאוד שהמסחר מבחינה טכנית הוא פשוט וקל יותר מכל מה שהוא לומד בישיבה ב-200 רמות.

בנוסף, תחשוב על זה בעצמך, עיקר ה'עבודה' שלך כסוחר היא לבחור מניה, לקנות מניה ולמכור מניה - 3 פעולות בלבד, כמה קשה זה כבר יכול להיות מבחינה טכנית? אני מאמין שכל אדם שנכנס בעבר למייל שלו או   לקרוא משהו באינטרנט יכול לבצע את המשימה.״

ומה קורה מבחינת אנגלית? יש לי חברים שעובדים איתי שאפילו את הABC לא יודעים…

״חיכיתי לשאלה הזאת, תראה, אצלי הכל בעברית. מהקורס ועד המסחר עצמו. אבל זה נכון, בקורסים אחרים ותוכנות מסחר אחרות צריך אנגלית למי שבוחר לעבוד עם תוכנות אחרות. אבל בגדול, אין מה לחשוש, היום יש לנו פתרון מוחלט ובעברית לכל מה שסוחר בשוק ההון צריך כדי לסחור.״

מהבחינה הזאת הצלחת להרגיע אותי, אבל אני חושש להיכנס עכשיו לאינטרנט ולהיחשף לתכנים לא הולמים. מה עושים מהבחינה הזאת?

״יופי, טוב שאתה שואל כי במקרה של מסחר בשוק ההון, אתה סוחר דרך תוכנה למסחר. כלומר, הדבר היחידי שתוכל לראות זה את התוכנה, אתה אפילו לא צריך להיכנס לאינטרנט, אתה רק צריך את החיבור לאינטרנט כיוון שהתוכנה משתמשת בו. בשורה התחתונה, אין לך אפשרות להיתקל בתכנים לא הולמים באופן מוחלט. תכנים אלה מאושרים גם על ידי חברות הסינון המובילות"

הבנתי אותך עדי, אם ככה אז הגיע הזמן לעבור לתכלס… איך כל הדבר הזה עובד?

תראה, עולם המסחר לא מסובך, כל אחד יכול ללמוד אותו, מה שכן הוא בנוי כמו פאזל שמורכב מהרבה חלקים וחייבים לשלוט בכולם כדי להיות סוחרים טובים ורווחיים. אחד החלקים החשובים ביותר בפאזל, נקרא “ניתוח מניות” – זה בעצם כלי שבעזרתו אפשר לנתח התנהגות של מניות בעבר ולהסיק בסבירות גבוהה איך מניה תתנהג בעתיד. וכמובן שברגע שיודעים לחזות מראש תנועה של מניה הופכים לסוחרים מקצועיים באופן רשמי וברגע הזה אנחנו מתקרבים לכסף.

 

וברגע שאתה סוחר מקצועי, זהו, אין סיכוי להפסיד יותר?

ברור שיש, אין סוחר שלא מפסיד מדי פעם. כולם מפסידים בלי יוצא מן הכלל. החוכמה היא, איך אתה מנהל את הסיכונים שלך וממנף את הרווחים שלך. סוחר שיודע מה הוא עושה, יכול להיות סופר רווחי גם כשהוא לא מרוויח בכל עסקה.

אמנם הסוחרים שדיברתי עליהם קודם מצליחים ב-80% מהעסקאות, אבל אני מכיר סוחרים רבים שגם עם 50% הצלחה יוצאים ברווח משמעותי מאוד בזכות ניהול סיכונים מחושב שהוא חלק נוסף וחשוב בפאזל.

שליטה ב'ניהול הסיכונים' מעלה אותך באופן רשמי מסוחר מקצועי רגיל לסוחר על. מה שיפה פה, זה שללמוד ניהול סיכונים זה באמת פשוט, פשוט עד היום  הצליחו להסתיר את הידע הזה מהציבור מה שיצר את האפקט ההפוך וגרם לאנשים לחשוב שהם לא מצליחים בגלל ששוק ההון הוא הבעיה.

ועובדה היא שכשמקבלים את ההכשרה הנכונה יחד עם ליווי צמוד, מגיעים לתוצאות. אתה מוזמן לבוא לסיור בכיתה שלנו ולדבר עם סוחרים שהכשרתי ולראות בעצמך. אין אפס. מה שכן, תהליך כזה בדרך כלל לוקח זמן, ולהתחיל לסחור לפני כן זו טעות בעיני.”

אם אני מבין נכון אתה רומז כאן שהכרחי להפסיד כסף בשוק ההון?

"אני לא רומז, אני אומר את זה במפורש, אין אפשרות להרוויח מבלי להפסיד מדי פעם, מה שכן - אתה חייב לדעת לחתוך את ההפסד מהר ולדאוג שיהיו לך יותר רווחים מהפסדים - ואת זה אתה משיג היום בקלות רבה יותר מכל תקופה אחרת בהיסטוריה של המסחר בשווקים, וכל זה קורה רק בזכות הכלים הטכנולוגיים והפיתוחים שיש לנו היום.

אני מדבר איתך על ידע מדויק לביצוע מה שנקרא ״ניתוח טכני״ על גרפים ומניות. אלה טכנולוגיות מדויקות ומוכחות לבחירת מניה מתוך שוק המניות ובדיקה האם אותה ההשקעה היא השקעה חכמה במה שנקרא ״כסף חכם״ או השקעה שקרית.

ועם הדרכה קצרה אתה יכול להבין בקלות מתי נכון לקנות מניות "חמות" ומתי חובה למכור אותן - בביטחון מלא ובאחוזי הצלחה חסרי תקדים בתעשייה".

איך אתה יודע כיצד לגרום לי לבחור את המנייה הנכונה?

"תראה, לי אסור להמליץ לך ישירות מה לקנות. אבל תאר לך שאתה נכנס למגרש מכוניות עם 100 המכוניות הכי טובות המוצעות למכירה בשוק, כאלו שעברו בדיקה ונמצאו תקינות - ועכשיו אתה מקבל את הרשימה ובוחן אותן באמצעות שיטה פשוטה ומדויקת שאתה לומד מאיתנו.

תסכים איתי שרוב הסיכויים שאתה תצא מרוצה הרבה יותר מאשר אם תיכנס סתם לאתר אינטרנט של מכירות יד שניה ותקנה רכב מסוחר ממולח, כזה שרק רוצה לעשות עליך קופה.

אותו הדבר גם בשוק ההון - יש כ-8,000 מניות סחירות בשוק האמריקאי לבדו, והדרך של הסוחר הממוצע לדעת איזו מניה לקנות היא בעזרת הידע כיצד לסנן מניות ״עלובות״, וכיצד להשאיר רק את המניות שנמצאות ב"מומנטום חיובי", ולאחר מכן גם חשוב שתדע כיצד לקנות מניות במה שנקרא 'מחירי רצפה' כלומר, המחיר האטרקטיבי ביותר שכדאי לך לרכוש את המנייה ולקבוע את פקודת הרכישה של המניה במקום הנכון ובזמן הנכון כדי למקסם את הרווח שתפיק ממנה. וברגע שאתה עושה את זה נכון אתה גם מרוויח. בשורה התחתונה ברגע שמשלבים את הידע הנכון יחד עם יכולות מנטליות נכונו לקבלת החלטות, אז יש לך ביד סוג של "גלאי יהלומים" שמגלה לך איפה יש יהלומים בערימת חול בגובה של מגדל עזריאלי".

אתה יודע שאין דרך להפריד רגשות ותגובות מנטליות מהחלטות שקשורות לכסף, כי אחרת כולם היו מרוויחים הרבה יותר…

"אני יודע את זה, ולכן כאן נכנסת לתמונה השיטה של תוכנית ההכשרה למשקיעים שפיתחתי לקבלת החלטות בשוק ההון, מה שהופך את ההשקעה להרבה יותר קלה ופשוטה, זוהי שיטה שעוקפת ומנטרלת את אלמנט הרגש שלנו ככה שהיא מגדילה באופן משמעותי את אחוזי ההצלחה ואת הרווחים, במקביל לצמצום הסיכון וההפסד למינימום הכרחי", בנוסף אתה מקבל גם תוכנית עבודה מודפסת עם כל הדברים שחובה לבדוק לפני שקונים מנייה,

טוב, לי באופן אישי כמשקיע זה נשמע יותר מדי טוב כדי להיות אמיתי...

"אתה מוזמן לספר את זה ל-2,500 משקיעים שלמדו את השיטה איך להגדיל את ההון ולהשקיע חכם ולא מסוגלים לדמיין את החיים שלהם לפני כן. יהיה לך מאוד קשה למצוא משקיע שמשתמש בידע של השקעות ערך (בצורה נכונה בלי לחרוג מהוראות) ולא מגיע לרווחים ותשואות גבוהות מדי שנה.

נסה לדמיין ילד שחולם על הסוכריות שאבא נעל בארון ויום אחד מוצא מפתח לארון הזה, זה בדיוק העניין בשיטה של FxGraph. למעשה, יש לי לקוחות שהגיעו ל-90 אחוזי הצלחה בהשקעות שלהם וסוף סוף התחילו לראות רווחים ולממש אותם אחרי שבמשך שנים השקיעו בלי להבין מה הם עושים. עכשיו, אני יודע שזה נתון מטורף ואני מודה שגם אני מתקשה להגיע אליו.

טוב, אז אם זה כל כך טוב, למה לא כולם עושים את זה?

"הצחקת אותי עכשיו עם השאלה הזאת. אתה יודע שהטבע האנושי רוצה קודם כל לנסות בעצמם,  לפי המלצות של עיתוני הכלכלה או שמועות מחברים. אנשים מגיעים לשוק ההון עם כסף שעבדו קשה כל החיים כדי להשיג והם רוצים לנסות את מזלם קודם לבד, הם בטוחים שהם יודעים יותר טוב מכולם...

עד שהם חוטפים סטירה חזקה ומבינים שהם צריכים עזרה. המציאות בשטח היא, שאין להם את הידע, השיטות והכלים לבצע הערכה אמיתית איזה מניה טובה להשקעה ואיזה לא. הם לא מבינים שהיום אפשר להשקיע ברמת ביטחון גבוהה יותר ברגע שאתה שולט בהחלטות שלך ולא הרגש שלך.

הם לא מבינים שברגע שיש לך ידע, ההשקעה הופכת להרבה יותר בטוחה מאשר לסמוך על האינטואיציה או על סתם איזו המלצה שקראת באינטרנט. גם אם חושבים על זה, ברגע שאנחנו הולכים להתייעץ עם חבר או קרוב משפחה, לא בהכרח אומר שהתשובה שנקבל מימנו תהיה מותאמת לצרכים שלנו אנחנו מסתכנים בכך שאנחנו נותנים את השליטה על הכסף שלנו באדם אחר, כשהאינטרסים שלו יכולים להיות שונים לגמרי מהאינטרס שלנו.

באדם שרק הכרנו באותו הרגע, אדם שעובד עבור תאגיד מסוים (בנק או בית השקעות) שמתגמל אותו על זה שהוא גרם לנו לתת את הכסף, ולא על זה שהוא השיג לנו את התוצאה הטובה ביותר. אני לא אומר שהוא מרמה או משקר אותנו, אני רק אומר שצריך לקחת בחשבון את האינטרס שיכול להיווצר כאן. אני יכול להבין את המשקיעים, כי גם אני בעצמי הייתי כזה בתחילת הדרך שלי כשהפסדתי".

עכשיו זה מובן לחלוטין! עכשיו תגיד, מה היו התוצאות אחרי שהתחלת לעשות שימוש בידע החדש שלך?

התוצאה הייתה א-ד-י-ר-ה! הרווחתי את 50,000 השקלים הראשונים ואחרי עוד כמה הצלחות שהגיעו באופן יציב ואוטומטי - הבנתי שזה עובד והחלטתי שמעכשיו אני עוזר למשקיעים כמוני להרוויח בשוק ההון".

אני מודה שהצלחת לסקרן אותי מאוד על תוכנית הליווי וההכשרה שלך...

"קודם כל תודה רבה! אבל תשמע, חשוב לי שאם אתה בוחר להתחיל לסחור בשוק ההון תבין משהו חשוב לפני שאתה בוחר ללמוד אצלי או כל דבר אחר.

הצלחה בשוק ההון מאוד דומה לעובדה שפעם דייג היה יוצא ללב ים, זורק רשת ובעצם מהמר על המקום שבו יש דגים כדי שיוכל להביא הביתה אוכל למשפחה. אז יצא שיום אחד הוא תפס דגים ו-3 ימים אין לו כלום.

והיום, לכל סירת דייג יש סורק שנקרא "פישפיינדר", שסורק את קרקעית הים ואומר לדייג היכן נמצאים הדגים ואיפה לזרוק את הרשת, כך שאתה זורק רשת רק איפה שיש דגים וחוזר הביתה עם השלל.

ה״פישפיינדר״ של הדייגים זאת ההכשרה של סוחר העל בשוק ההון. ברגע שיש לך את היכולת לגלות מהן המניות בעלות המומנט החזק ביותר, באיזה מחיר כדאי לקנות אותן וכיצד לנהל את הסיכונים כך שלא משנה מה יקרה אתה תנצח בסוף. לכן, וודא לפני שאתה לוחץ 'קנה' על מניה, שיש לך את הידע הנכון".

עדי, שכנעת אותי. אם אני רוצה לקבל את תוכנית הליווי ואת תוכנת הסטודנטים, מה אני צריך לעשות?

"בעיקרון לפני שאתה מצטרף, אני מציע לך להיכנס לדף שלנו, להשאיר פרטים, לפנות כמה דקות ולקבל הדרכה והסברים מהצוות שלנו כדי להבין האם כדאי לך להתחיל, האם אתה מתאים וכדומה. אתה לוחץ כאן על הקישור ומשאיר פרטים כדי שהחבר׳ה יתקשרו אליך ויעזרו לך להירשם לתוכנית".

 

רוצים לשמוע פרטים נוספים השאירו פרטים ונחזור אליכם?

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום