החולה שיקר בחקירה האפידמיולוגית, כל המדינה נכנסה לסגר

באוסטרליה הדרומית ישבו כל אזרחי המדינה בסגר מוחלט, לאחר שעובד בחנות פיצה מקומית שיקר בחקירה האפידמיולוגית, וגרם לרשויות להאמין כי הם מתמודדים מול זן חדש ומדבק יותר של נגיף הקורונה. לאחר 6 ימי בידוד שהתבררו שהיו לשווא, הוצבה אבטחה ליד חנות הפיצה

אהרן מילר | חדשות בעולם 21.11.2020 | 20:18

משטרה באוסטרליה צילום: pixabay

מיליון ושש מאות אלף אזרחי אוסטרליה הדרומית שהו בסגר מוחלט למשך 6 ימים, לאחר שאחד האזרחים שנדבק בנגיף שיקר בחקירה האפידמיולוגית שערכו לו הרשויות, לאחר 6 ימי סגר, הבינו הרשויות במדינה האוסטרלית כי הם בסגר לשווא, כך על פי הדיווח ב BBC.

הסגר החמור שהוטל על כל מדינת אוסטרליה הדרומית החל לאחר שאחד האזרחים העובד במלון סיפר שנדבק בעת שקנה פיצה בחנות סמוכה למלון בו הוא עובד, שהייתה מקור הדבקה באזור, ושם לטענתו הוא נדבק, הרשויות נתקפו בחרדה, בעקבות כך שעל פי סיפורו של החולה מדובר בזן חדש של הנגיף המדבק במהירות, וברכישה קצרה בחנות, הלקוחות נדבקו, ובעקבות כך הטילו סגר מוחלט על כל המדיה.

הסגר היה חמור במיוחד, וההיתר לצאת מהבית היה רק לצורך קניית מצרכים חיוניים. וכך שהו 1.6 מיליון התושבים בסגר 6 ימים. לאחר 6 ימים גילו הרשויות שאותו עובד במלון "שכח" לספר להם שבמקביל לעבודתו במלון הוא גם עוד בחנות הפיצה ושהה במשך כמה משמרות, דבר שהסביר את ההידבקות שלו, ואת מוקד ההתפרצות במקום.

בשלב זה נרגעו הרשויות, והבינו כי לא מדובר בזן מיוחד, אלא מדובר בעדות שקר בחקירה, ואשרו הקלות לתושבי המדינה.

מפכ"ל המשטרה באוסטרליה הדרומית ציין כי אין בחוק עונש על שקרים בחקירה האפידמיולוגית, מנגד ראש הממשלה נשמע הרבה יותר סוער ואמר כי הוא כועס ורותח, ויבדוק איך ניתן להעניש את האזרח על השקר שגרם לכליאתם של כל תושבי המדינה לחינם. 

יצוין כי חנות הפיצה קיבלה אבטחה משטרתית מיוחדת, לאחר שבמסיבת העיתונאים נשאל המפכ"ל האם הוא לא חושש שהחנות תיפגע מזעם ההמון שישב לשווא כלוא בביתו.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום