החיסון הישראלי לקורונה יהיה מוכן עד הקיץ

על רקע חתימת ההסכמים החברות הגדולות בעולם ליבוא חיסונים לקורונה לישראל, המכון הביולוגי בנס ציונה מדווח כי עד הקיץ החיסון הישראלי יהיה מוכן לשימוש • במכון בונים כעת מתקן שיוכל לייצר בשלב הראשוני 15 מיליון מנות חיסון נוספות

קובי ברקת | בריאות 21.11.2020 | 19:31

ד"ר שמחה בלוטניק שולף את החיסון צילום: דוברות 'הדסה'

ביום שישי האחרון פרסמם משרד ראש הממשלה כי מדינת ישראל חתמה הסכם נוסף עם חברה בריטית, ליבוא של 10 מיליון חיסוני קורונה נוספים. ההסכם מתווסף להסכמים הקודמים שנחתמו עם פייזר ומודרנה. כעת, מפרסם המכון הביולוגי בנס ציונה כי החיסון הישראלי לקורונה יהיה מוכן עד הקיץ - כך דווח בחדשות 12.

לפני כשלושה שבועות החלו במכון הביולוגי בנס ציונה את שלב הניסויים הקליניים בבני אדם. במסגרת החלק הראשון של שלב הניסויים הקליניים, פאזה 1, התבצעו בדיקות בטיחות ראשונות על 80 מתנדבים בריאים בגילאי 55-18, בבתי החולים שיבא והדסה. הנבדקים הישראלים הראשונים שקיבלו את החיסון של המכון הביולוגי לא סבלו מתופעות לוואי והם שוחררו לביתם אחרי אשפוז לילי כשהם מרגישים טוב. שלב הניסויים הראשון צפוי לקחת מספר חודשים.

עד כה ייצר המכון למעלה מ-25 אלף מנות חיסון עבור הפאזה הראשונה והשנייה של הניסויים הקליניים. כעת, לאחר תחילת הניסויים הקליניים בבני אדם, בונים במכון מתקן שיוכל לייצר בשלב הראשוני 15 מיליון מנות חיסון נוספות, מה שייתר הזמנת חיסונים נוספים מחברות מחו"ל. נציין, כי בימים האחרונים יצרו במכון חומר חיסון שיכול להספיק לכמיליון מנות חיסון נוספות.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום