מתפללים הותקפו בתל אביב: "כאן זה לא בני ברק"

תושבי שכונת כוכב הצפון בתל אביב אינם מרוצים מהמניין ברחוב הפתוח מתחת לביתם בו משתתפים תושבי השכונה שומרי המצוות ובתיעוד מקומם הם נשמעים תוקפים את המתפללים

אהרן מילר | חדשות בארץ 21.11.2020 | 17:39

המניין בכוכב הצפון צילום: צילום מסך

נדמה כי המושג "ליברליזם" השגור בקרב תושבי צפון ת"א כשחלק בלתי נפרד מימנו הוא קבלת מיעוטים בעלי דתות שונות, נעצר כשזה מגיע ליהודים דתיים.

בתקופת הקורונה נאלצים שומרי תורה ומצוות לקיים מנייני תפילה ברחוב הפתוח תחת שמש קופחת או לחילופין תחת גשם סוער וקור שמביא עימו החורף. ובעוד תחומים רבים קיבלו מתווה והסדרה, התפילות מתקיימות ברובן בשטח פתוח תחת מכסה מאולתר.

כמו כל גבאי בית כנסת המנסה לאלתר ולהמציא פתרונות לתפילה בתקופה זו, גם תושבי שכונת ''כוכב הצפון'' בתל אביב נאלצו למצוא פתרון לקיום מנייני התפילה.

תושבי המקום התארגנו ואכן קיימו את מנייני התפילות ברחוב בסמוך לבניינים בהם הם גרים. אך חלק המתפללים, תושבי המקום, "זוכים" מדי יום להערות מצד שכנים במקום הטוענים שהתפילה במקום מפריעה להם.

בתיעוד שפרסם הבוקר (שישי) בטוויטר אריאל אלחרר, נשמעת שכנה צועקת על המתפללים במקום: "כל היום אתם פה, נמאס מזה, אני לא גרה בבני ברק. אתם מפריעים לשכנים".

המתפללים ניסו להתגונן ולהבהיר כי גם להם ההסדר הזה לא נח, והם עושים זאת בחוסר ברירה, לאחר שהממשלה אסרה על התכנסויות רבתיות בבתי הכנסת, לאור הנגיף המשתולל. השכנה לא גילתה אמפתיה והזדהות והמשיכה לתקוף את המתפללים במקום.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הגיב על התיעוד החמור, וכתב: "‏כואב מאוד. אבל אני מאמין בכל מאודי זה מיעוט קטנטן והכי לא מייצג בחברה הישראלית. כמו ההוא וההיא שהתנהלו הזוי השבוע וגונו מקצה לקצה. אז בואו לא ניתן לזה יותר משקל. הרוב המוחלט של החברה הישראלית אוהב ומכבד את המסורת ובוודאי סובלני ומתחשב במקרים כאלה. עם ישראל חי!"

העיתונאי לשעבר ואיש התקשורת נדב פרי שנחשף לתיעוד, פרסם אותו בטוויטר תוך שהוא כותב "להקיא" כשכוונתו לשכנים החילוניים שאינם מקבלים את שכניהם המתפללים.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום