מייק פומפאו: "ה-BDS הם סרטן ואנטישמיים"

בביקור שהוגדר כ'פרידה' לקראת חילופי הממשל בעוד חודשיים בבית הלבן, נשא שר החוץ האמריקני דברים חמים לצד ראש הממשלה נתניהו והבטיח כי ארה"ב תמשיך להילחם בארגוני החרם על ישראל. "ארגון ה-BDS הם סרטן, ואנחנו מחויבים להילחם בהם", אמר

יענקי פרבר | מדיני 20.11.2020 | 10:54

מייק פומפאו בהצהרה לצד בנימין נתניהו צילום: Menahem Kahana/POOL

ממשלת ארצות הברית תציין רשמית את תנועת החרם האנטי-ישראלית כ"אנטישמית" ותתחיל מיד לפגוע כלכלית בקבוצות המזוהות עמה, כך הודיע ​​ביום חמישי שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, במהלך ביקורו בישראל, וכינה את ה-BDS "סרטן".

"היום אני רוצה להודיע על ​​אחת מהחלטות משרד החוץ כי אנו נתייחס ל-BDS כארגון אנטישמי" אמר בהצהרה לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"אני יודע שזה אולי נשמע לך פשוט, אדוני ראש הממשלה, זה נראה כמו הצהרת עובדה, אבל אני רוצה שתדע שתמיד ננקוט בצעדים לזהות ארגונים העוסקים בשנאה כמו ה-BDS, ונפסיק את תמיכת ממשלת ארה"ב בהם", אמר פומפאו.

בנקודה זו קטע נתניהו את דבריו של האורח ואמר: "זה לא נשמע פשוט, זה נשמע פשוט נפלא".

פומפאו המשיך, "ארגון ה-BDS הם סרטן, ואנחנו מחויבים להילחם בהם, בתקופת ממשל טראמפ אמריקה עומדת לצידה של ישראל כמו שמעולם לא עמדה".

ארגון ה-BDS היא תנועה עולמית של פעילים פרו-פלסטינים, המאמצים סנקציות כלכליות נגד ישראל כאמצעי לא אלים, ודוחקים במדינות רבות לקדם חרם על ישראל.

פוליטיקאים מובילים באירופה דחו את תנועת ה-BDS על רקע אידיאולוגי, אך לא אסרו אותה בגלל חוקי חופש הביטוי.

במאי 2019 העביר הבונדסטג הגרמני ברוב גדול החלטה המגנה את ה-BDS, המתאר את שיטותיה כאנטישמיות ומזכירות קריאות מתקופת הנאצים להחרים יהודים.

במהלך הופעתו ביום חמישי לצד פומפאו, שיבח ראש הממשלה נתניהו את הממשל היוצא של דונלד טראמפ, והזכיר צעדים שונים שעשה הממשל בארבע השנים האחרונות בכל הנוגע לתמיכה בישראל, כולל העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, פרישת טראמפ מהסכם הגרעין האיראני, תיווך להסכמי נורמליזציה עם שלוש מדינות ערביות, הכרה ריבונית של ישראל על רמת הגולן, וכן קביעת ארצות הברית כי ההתנחלויות בגדה המערבית חוקיות לחלוטין.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום