הפער מצטמצם: שלושה מנדטים מפרידים בין הליכוד לימינה

'הליכוד' הולך ומאבד את כוחו לטובת היריבה הגדולה בגוש - 'ימינה' של נפתלי בנט. לפי סקר המתפרסם הבוקר, 3 מנדטים בלבד מפרידים בין המפלגות | 'ימינה' נמצאת במרחק נגיעה מלהפוך למפלגה הגדולה בישראל | ומי האשם במצב הרעועה של המערכת הפוליטית שעלול להוביל לבחירות

יענקי פרבר | פוליטי 20.11.2020 | 08:37

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקר מנדטים חדש מגלה כי 'הליכוד' ממשיך להיחלש ו'ימינה' מתחזקת. הפרש של שלושה מנדטים בלבד מהנהגת המדינה. גם הרשימה הערבית המשותפת יורדת בכוחה.

סקר מנדטים שערך מכון הסקרים 'פאנלס פוליטיקס' בהנהלת מנחם לזר, בדק ומצא כי לו הבחירות היו היום התוצאות היו כדלהלן.

מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו הייתה משיגה 27 מנדטים בלבד לעומת 36 כיום, בעוד 'ימינה' שבראשות נפתלי בנט, הייתה עולה מ-5 מנדטים, לכוח שיא משמעותי עבורה - 24 מנדטים. מרחק שלושה מנדטים מהנהגת הימין.

'יש עתיד-תל"ם' שבראשות יאיר לפיד ומשה יעלון, היתה משיגה על פי הסקר 18 מנדטים. הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה נחלשת מ-15 מנדטים ומקבלת בסקר 11 מנדטים בלבד. 'כחול לבן' בראשותו של בני גנץ זוכה ל-10 מנדטים.

לפי הסקר, אין שינוי במפת הכוח החרדי, ש"ס בראשות אריה מכלוף דרעי זוכה ב-9 מנדטים, ויהדות התורה ב-7 מנדטים.

'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן מתחזקת ל-8 מנדטים, וגם 'מרצ' מכפילה את כוחה מ-3 ל-6 מנדטים.

מפת הגושים לפי התוצאות הינה - רוב של 67 מנדטים לממשלת ימין חרדים, ואילו 53 מנדטים למחנה השמאל ערבים ו'רק לא ביבי'. 

סקר 'מעריב' בדק שאל את המשיבים, מי הם האישים שאותם הם רוצים לראות מצטרפים לפוליטיקה: רון חולדאי 14%, גדי איזנקוט 12%, חיים רמון 7%, אהוד ברק 7%. ואילו 45% השיבו כי אינם רוצים לראות אף לא אחד מהם בפוליטיקה.

עוד עולה מן הסקר כי 52% מהציבור מטיל על נתניהו ו'הליכוד' את האשמה העיקרית במבוי הסתום שאליו נקלעה המערכת הפוליטית ושניצבים באפשרות של בחירות. רק 25% מטילים את האחריות על בני גנץ ו'כחול לבן'. 

בסקר השתתפו 529 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים באינטרנט, הסקר נערך אתמול ובוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית היא 4.4 %.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום