דרישה: מאסר עולם לנאצי שניסה לרצוח ביום כיפור

התביעה בגרמניה דורשת מאסר עולם לנאצי שניסה לרצוח ביום כיפור תש"פ 51 מתפללים בבית כנסת בעיר האלה ומשלא הצליח רצח שני אזרחים שהיו בסמיכות

יענקי פרבר | חדשות בעולם 20.11.2020 | 08:08

אילוסטרציה צילום: pixabay

מערכת התביעה בגרמניה קוראת להטיל עונש מאסר עולם על הנאצי סטפן באליאט, בן ה-28, שתקף את בית הכנסת בעיר האלה לפני כשנה וחצי, ורצח שני בני אדם לא יהודים, לאחר שלא הצליח להיכנס לבניין.

המתקפה ביום כיפור, נחשבה לאחת התקיפות האנטישמיות הקשות ביותר בהיסטוריה של גרמניה לאחר מלחמת העולם השנייה. הנאשם, סטפן באליאט, פרסם פוסטים נגד יהודים לפני שניסה לירות לעבר המתפללים בבית הכנסת ב-9 באוקטובר 2019, בזמן ששידר את ההתקפה בשידור חי באתר משחקים פופולרי.

התובעים הפדרליים ביקשו מבית המשפט במגדבורג הסמוכה להרשיע את הרוצח ברצח, ניסיון לרצח, הסתה לשנאה וניסיון סחיטה אלימה. הם הפצירו בשופטים למצוא את הנאשם "אשם בכל הרצינות", כלומר שלא יוכל להשתחרר בשום מצב בשחרור מוקדם.

במהלך משפטו, שהחל ביולי, הודה הרוצח כי תכנן להיכנס לבית הכנסת ולרצוח את 51 המתפללים שבפנים. כשלא הצליח לפתוח את דלתותיו הכבדות של הבניין, ירה הגרמני באישה כבת 40 שחלפה באותה עת על פניו ורצח אותה. משם המשיך למסעדה סמוכה, ירה בגבר כבן 20 ופצע כמה אחרים.

באליאט הביע חרטה בבית המשפט על רציחת האישה שעברה במקום ואמר: "לא רציתי להרוג לבנים".

התובע הפדרלי קאי לוהס אמר כי "הירי לא היה תקיפה רק על האנשים בתוך בית הכנסת, אלא על החיים היהודיים בכלל בגרמניה, בכך התוקף כיוון לכולנו מכיוון שחיי היהודים הם חלק חיוני במדינתנו", אמר התובע.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום