הרצליה פיתוח, כפר שמריהו או סביון: איפה יגור שגריר האמירויות, וכמה יעלה הבית?

לגלובס נודע כי גורמים באמירויות פנו לשורה של מתווכחים ומחפשים בית יוקרה לשגריר באחד היישובים הסמוכים לתל אביב • המחיר עשוי להגיע ל-50-80 מיליון שקל • מה הדרישות שלהם?

מדיני 19.11.2020 | 18:32

הרצליה פיתוח, אילוסטרציה צילום: גילי יערי, פלאש 90

היכן ימוקם בית השגרירות של האמירויות? בימים אלה עוסקים מתווכי נכסים מגה יוקרתיים ביישובים שמסביב לתל אביב, כדי לאתר נכס מתאים. לגלובס נודע כי המקום המועדף על אנשי האמירויות הוא הרצליה פיתוח, ואולם גם סביון וכפר שמריהו נמצאים בתמונה.

בשבועות האחרונים פנו נציגים רשמיים מהאמירויות למתווכי נכסים מגה-יוקרתיים, על-מנת שאלה יאתרו מבנים צמודי קרקע שיוכלו לשמש כבית השגרירות והנציגות הדיפלומטית. האמירתים מעוניינים לשכור את המבנים לטוח ארוך ולקבל עליהם אופציה לרכישה.

היעד הטבעי שלהם הוא הרצליה פיתוח, שבה שוכנים גם מבני שגרירות נוספים (בהם של סין, אוסטרליה, תאילנד וארגנטינה), ואולם בשכונה היוקרתית קיימת בעיה כפולה: רוב המגרשים שעליהם ממוקמים הבתים הם מגרשים של עד דונם, שנחשב לשטח קטן מידי לצורכי האמירויות, וכמו כן המבנים שעליהם הם בדרך-כלל מיושנים ולא בסטנדרט הנדרש. מבנים שעשויים לשמש אופציה ריאלית, עשויים לעלות 50-80 מיליון שקל.

האופציה של סביון לא הובאה בחשבון מלכתחילה, בשיקולי נציגי האמירויות, ואולם נכון לעכשיו הנושא נבחן על-ידם, על רקע מיעוט הנכסים הרלוונטיים בהרצליה, והיתרונות העיקריים של סביון, בהם קירבה גדולה לנתב"ג ומגרשים גדולים הרבה יותר מאשר בהרצליה. עם זאת, גם כאן מספר קטן מאוד של נכסים יכול לבוא בחשבון, ושוויים נמוך מזה של הנכסים בהרצליה ומגיע ל-30-50 מיליון שקל.

כשמדובר בחסמים בדרך לאיתור הנכס המתאים, נדרשת למשל הסבת החניות במבנים הקיימים מחניה ל-2-3 כלי רכב ל-10 כלי רכב ויותר, מה שמחייב מרחק גדול יחסית בין הבניין לכניסה לבית; ואולם גם דרישות לסטנדרט גימור גבוה במיוחד של המבנה הן חסם גדול בדרך לאיתור הנכס הנכסף.

כאמור, גם מקומות נוספים, ובראשם כפר שמריהו, מובאים בחשבון, אבל הם נמצאים כרגע בסדר עדיפות נמוך יותר. גם במקומות האחרים, הבעיה העיקרית היא שהווילות ישנות, לא עונות על הצרכים, וגם קשה להסב את הנכסים לנציגויות דיפלומטיות. ואולם לדברי מתווכים שפועלים לאיתור נכסים, נציגי האמירויות הדגישו כי אין בדעתם לרכוש מגרש ולהקים עליו את בית השגרירות, אלא לשכור מבנה קיים עם אופציה לרכישתו, והדבר כמובן מצמצם מאוד את האפשרויות.

גלובס

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום