אחרי הצהרת פומפאו: חברי הכנסת דורשים הסדרה

אחרי הצהרת פומפאו כי מוצרים מההתנחלויות לא יסומנו ככאלה אלא כמוצרים המיוצרים במדינת ישראל, חברי הכנסת דורשים לנצל את ההזדמנות ולחתור להסדרת יישובים

יענקי פרבר | מדיני 19.11.2020 | 17:57

מייק פומפאו בישראל צילום: Menahem Kahana/POOL

ביקורו של מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו בייקב פסגות והודעתו כי מוצרים מההתיישבות יסומנו כייצור מארץ ישראל עורר גל תגובות של חברי כנסת אשר קראו לממשלה ולראש הממשלה להביא החלטה להסדרת עשרות היישובים מההתיישבות הצעירה (המאחזים) אשר סובלים ממחסור חמור בתשתיות ומרכיבי ביטחון בשל מצבם כיום.

ח"כ גדעון סער צייץ כי "הוא מברך על הצהרתו של מייק פומפאו לסימון תוצרת יהודה ושומרון ככזאת שיוצרה בישראל. קורא לממשלת ישראל לפעול להסדרת ההתיישבות הצעירה ביו״ש."

יו״ר האיחוד הלאומי מימינה ח"כ בצלאל סמוטריץ' פנה לראש הממשלה ואמר: "אדוני ראש הממשלה, ההתיישבות הצעירה מחכה לך. ממשל טראמפ תמיד צעד לפנינו. עכשיו תפקידך לקחת צעד קדימה. תוביל את הסדרת ההתיישבות ותשאיר חותם חיובי ולא תצטרך להתהדר רק בקרבות בלימה בימי אובמה."

סגן יו"ר הכנסת ח"כ משה ארבל (ש"ס) אמר כי "אני מברך מזכיר המדינה על הצהרתו החשובה בדבר ההכרה בזכותנו הטבעית בכל חלקי ארץ ישראל. וקורא בזאת לממשלת ישראל לנצל את חלון ההזדמנויות ליישם את החלטת הממשלה בדבר הסדרת חוות גלעד ולהוביל בהקדם החלטת ממשלה להסדרת ההתיישבות הצעירה ויפה שעה אחת קודם".

יו"ר סיעת ימינה, חה"כ איילת שקד הגיבה גם ואמרה: "הודעת מזכיר המדינה האמריקאי היא בשורה חשובה למפעל ההתיישבות. הקשר החזק וההדוק עם ממשל טראמפ ממשיך להניב פירות. צריך לנצל את חלון ההזדמנויות הקיים, לטובת חידוש הבנייה והסדרת הישובים."

ח״כ אופיר סופר בירך ואמר: ״הבשורה המשמחת והמבורכת שקיבלנו היום מביקור שר החוץ האמריקאי, מייק פומפאו צריכה לדחוף גם את ממשלת ישראל לנצל את הרגע ולהודיע על הסדרת ההתיישבות הצעירה במהירות האפשרית. זה נכון וזה צודק.״

חה"כ אליהו ברוכי בירך גם: ״ראיתי בשמחה את הודעתו של מזכיר המדינה פומפאו, ונזכרתי במשפט אחד של הלל במסכת אבות: 'אם לא עכשיו, אימתי?'. הלוואי וניקח זאת ברצינות. חלון הזמן שנותר מאפשר לנו להסדיר מגורים עבור עשרות אלפי אנשים שסובלים מקיפוח בשל סחבת ההסדרה. אם לא נסדיר זאת עכשיו, אימתי?".

מי שעוד בירך היה שר ירושלים ומורשת ויו"ר הבית היהודי, רפי פרץ, אשר הבטיח לפעול להחלטת הממשלה: "חייבים להסדיר את ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון. אפעל להעלות החלטת ממשלה בנושא."

השר רפי פרץ סיפר כי ביקר בשבועות האחרונים בחלק מההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון. כאשר רק השבוע ביקר בשדה בועז בגוש עציון וקיבל סקירה על מצב התשתיות; מים, חשמל, מבני ציבור ומוסדות חינוך. לדברי שר פרץ: "לא יכול להיות שהמדינה שלחה את המתיישבים לשם ולא דואגת להם לצרכים הבסיסיים אני מבטיח לפעול להחלטת ממשלה שתסדיר את עשרות היישובים הצעירים ביהודה ושומרון."

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום