הישיבה לשר הביטחון לשעבר: "מוזמן לבקר את אחיך"

ישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר, פנתה במכתב לח"כ בוגי יעלון בקריאה להיפגש ולבקר בישיבה, זאת על רקע הפסיקה על קבלת פיצויים של מאות אלפי שקלים מהמדינה בשל תפיסת מבנה הישיבה ע"י כוחות מג"ב, החלטה שהתקבלה על ידי יעלון בזמן ששימש כשר הביטחון

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 19.11.2020 | 15:58

בוגי יעלון//הישיבה ביצהר צילום: פלאש 90

אחרי פסק הדין שניתן השבוע, בו התחייבה המדינה לשלם לישיבת 'עוד יוסף חי' ביישוב יצהר 400,000 ש"ח בגין דמי שימוש הוגן ובגין פיצויים על נזקים שנגרמו למבנה, לאחר שכוחות הביטחון תפסו את מבנה הישיבה ואילצו אותה לעבור למיקום חלופי - הישיבה שיגרה היום מכתב לחבר הכנסת בוגי יעלון, מי שהיה שר הביטחון בזמן ההשתלטות על הישיבה, ובו הם קוראים לו לבוא לביקור.

במכתב הזכירו בישיבה את ההתרחשויות לפני כשש וחצי שנים. "החלטת על צעד חסר תקדים – תפיסת בית המדרש של ישיבת "עוד יוסף חי" והפיכתו לבסיס מג"ב", נכתב, "לא הייתה עילה חוקית למעשה הזה, שהרי החוק אינו מאפשר להעניש בצורה כזו את מי שדעותיו שונות משלך, וכמובן שלא הייתה לכך כל הצדקה מוסרית".

כפי שפורסם, בפסק דין שניתן בימים האחרונים התחייבה מדינת ישראל לשלם לישיבת 'עוד יוסף חי' ביישוב יצהר 400,000 שקלים לאחר שכוחות הביטחון השתלטו על מבנה הישיבה ואילצו אותה לעבור מהמקום. כל זאת, כאשר כיהן ח"כ יעלון כשר הביטחון וקיבל את ההחלטה בנושא.

כזכור, תחילתו של הסיפור באפריל 2014, אז תפסו כוחות מג"ב את בניין הישיבה. בכתב התביעה שהוגש על ידי עו"ד אריה ארבוס ממשרד 'ארבוס קדם צור', טענה הישיבה כי נאלצה לנדוד ממקום מושבה וכן על המדינה לשלם לה דמי שימוש הוגן במבנה. עוד טענו התובעים כי כוחות מג"ב גרמו נזקים קשים למבנה הישיבה שעלותם מעל 800,000 ש"ח.

במכתב ליעלון התייחסו ב'עוד יוסף חי' לתשלום הפיצויים אותם ישלמו במשרד הביטחון לישיבה מזווית מיוחדת: "אנחנו מסתכלים על התשלום הזה כעל חלק מבניית הקשר ואיחוי הקרעים. כאשר משרד הביטחון מודה בטעות שעשית – יש כאן התקדמות והבנה ש"כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות", וכוחניות וסתימת פיות לא יובילו אותנו לשום מקום", כתבו ליעלון.

במכתב תיארו כי הישיבה מחכה ליום בו היא תשוב למקומה הטבעי בו שכנה בעבר, בקבר יוסף בשכם והזכירו את סיפורו של יוסף הצדיק "יוסף הצדיק נמכר על ידי אחיו ונזרק לבור, כיון שדעותיו ודיבוריו נשמעו להם לא מתאימים, אולי גם מקוממים. אבל יוסף לא התמלא בשנאה וניכור, אלא התאמץ ובנה מחדש, ביד אמן רגישה, את הקשר האוהב עם בני המשפחה".

בהמשך פנו אל ח"כ יעלון והביעו תקווה כי זאת תהיה הזדמנות לאיחוי הקרעים: "אנחנו מאחלים לך שגם אתה תתקדם לכיוון הזה, של הבנה ושותפות. אולי דווקא נקודת הזמן היא הזדמנות שלך לעצור רגע, לעשות חושבים, ולנסות לאחות את הקרעים גם עם מי שאינו חושב בדיוק כמוך". לסיום הציעו ליעלון להיפגש, ואף הזמינו לביקור": "אתה מוזמן לבקר בישיבה ולפגוש בגובה העיניים את אחיך מנחלת יוסף הצדיק".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום