אזולאי זעק: "איך נוכל להגיד ידינו לא שפכו את הדם הזה?"

במסגרת ציון היום הבינלאומי לזכויות הילד במליאת הכנסת, נשא ח"כ ינון אזולאי דברים היוצאים מן הלב לאור המצב העגום, בו רבבות אלפי תלמידים מפסידים ימים יקרים בבית. "אנחנו יודעים מה הערך של מסגרת ומה הנזק של ילדים שהתרגלו לקום בעשר או אחד עשרה בבוקר"

ארי קלמן | פוליטי 18.11.2020 | 07:34

יונתן זינדל פלאש 90

בנאום כואב שנשא אמש (שלישי) לרגל היום הבינלאומי לזְכויות הילד בכנסת, התייחס חה"כ ינון אזולאי למצב העגום בו עשרות ילדים נותרו בבית ולא במסגרת לימודים, כשהוא מביע דאגה לעתידם.

"במדינת ישראל בשנים הראשונות נחקקו בישראל חוקים רבים שנועדו להגן על ילדים וזכויותיהם ובהם חוק לימוד חובה וחוק חינוך ממלכתי וכן על זה הדרך. אנחנו כעם היהודי שידוע שעברו ההיסטורי מפואר, יודעים שזה חוקק אלפי שנים קודם: "ושננתם לבניך ודברת בם". התורה מצווה אותנו כהורים ללמד את ילדנו ולחנכם בדרך הישר", פתח אזולאי.

הוא הוסיף וציין, "בגמרא (קידושין כ"ט א') "חייב האב בבנו למולו, ולפדותו, וללמדו תורה, ולהשיאו אשה, וללמדו אומנות ויש אומרים: אף להשיטו במים". התורה, תורתנו הקדושה כבר כרתה איתנו ברית כאשר מגיע ילד לעולם לאחר שנים של ציפייה, הילד הזה שנולד הוא נשמה ואמור להמשיך את הדורות הבאים".

לדברי אזולאי, "התורה מצווה אותנו לשמור על הילדים שלנו. כולנו חייבים לילדים שלנו ולא רק לילדים שלנו בלבד. יש לנו את הציווי של "ואהבת לרעך כמוך" ולכן הדאגה שלנו צריכה להיות גם כלפי הילדים של השכן ושל החבר".

הח"כ הנמרץ מש"ס זעק: "אנחנו עוד מעט שנה בתקופה של קורונה, יש ילדים שכל התקופה הזו לא חזרו לספסל הלימודים, מה נגיד לילדים האלה? איך נוכל להגיד ידינו לא שפכו את הדם הזה. כשאנחנו נלחמים שיפתחו מוסדות זה לא מאבק למען הציבור החרדי, זה מאבק שיפתחו המוסדות לטובת אותו ילד יהודי, ערבי, חילוני, דתי-לאומי שזקוק כמו אוויר לנשימה לחזור לספסל הלימודים".

"אנחנו יודעים מה הערך של מסגרת ומה הנזק של ילדים שהתרגלו לקום בעשר או אחד עשרה בבוקר. לימודים בזום? הייתי רוצה לראות מי מוכן שכל החיים שלו יתנהלו בזום. תפקידינו לשמור על הילדים שלנו. אנחנו שליחי הציבור צריכים לעשות הכל על מנת שאותם ילדים יחזרו ללימודים כמה שיותר מהר. אנחנו יודעים מה היא ערכה של תורה ולכן זה כואב לנו. לא לחינם מרן זצ"ל הקים את רשת החינוך בני יוסף. אנו מתפללים לבורא עולם שיסיר את המגיפה הזו מאיתנו, עשה למען תינוקת של בית רבן שלא חטאו". סיכם בכאב.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום