רוחות של פיוס נושבות ברשות הפלסטינית

שינויים מדיניים מתרחשים בקצב מסחרר באזורנו, עם התקרבות התאריך בו ג'ו ביידן יושבע לנשיא, משפרים ברשות הפלסטינית עמדות. לאחר השבת התיאום מול ישראל, והרפורמה בתשלומים למחבלים ובני משפחותיהם, הערב דווח כי השגרירים שהוחזרו בזעם מאיחוד האמירויות ובחריין, יוצבו מחדש

אהרן מילר | מדיני 18.11.2020 | 23:08

אבו מאזן צילום: פלאש 90

רוחות של פיוס נושבות ברשות הפלסטינית, לאחר ההודעה על החזרת התיאום מול ישראל לרמתו הקודמת, והסכמה ללקיחת כל הכספים הממתינים להם, ובעוד רק הבוקר (רביעי) פורסם כי תבוצע רפורמה בתשלומים אותם מעבירה הרשות לפלסטינים, הערב מדווח כתב חדשות 'כאן 11' כי השגרירים של הרשות שהוחזרו בזעם מאיחוד האמירויות ובחריין, עת חתמו על הסכמי נורמליזציה עם ישראל, יוצבו מחדש בתפקידם באיחוד האמירויות ובבחריין.

המומחה לענייני ערבים, כתב 'כאן 11' רועי קייס, הוסיף כי מדובר בירידה מפוארת מהעץ עליו תפסו אבו מאזן והרשות הפלסטינית. "‏כזו ירידה מפוארת מהעץ של מחמוד עבאס. חודשיים אחרי שהוחזרו לרמאללה בזעם, שגרירי הרשות הפלסטינית באמירויות ובבחריין שבים למדינות המנרמלות" מתאר קייס.

מוקדם יותר היום דיווח כתב 'כאן 11' גל ברגר כי הרשות הפלסטינית מסרה לדיפלומטים במערב, במסגרת שיפור העמדות לקראת השבעתו של ביידן, כי הם מוכנים לעשות 'מחווה לביידן' לשנות את חוק תשלום המשכורות למחבלים.

באם השינוי אכן יבוצע, משפחות האסירים הביטחוניים הכלואים בישראל לא יקבלו עוד משכורות המבוססות על חומרת המעשה של בן משפחתם הכלוא בישראל ועל חומרת העונש שקיבל, אלא קצבאות המבוססות על מצבה הכלכלי והסוציאלי של המשפחה ועל מספר הנפשות בה.

ברגר הוסיף והסביר כי "חוק האסירים הקיים ברשות הפלסטינית כיום, מייצר מצב שבו משכורתו של אסיר ביטחוני גבוהה יותר ככל שרצח יותר ישראלים וככל שהעונש שנגזר עליו כבד יותר ולפיכך גם יושב בכלא לתקופות ממושכות יותר, בהשוואה למשכורתו של אסיר ביטחוני פלסטיני שהואשם בגין עבירות קלות יותר".

יצוין, כי הרפורמה בעניין תשלום המשכורות למחבלים המתוכננת ברשות, נועדה למנוע מצב שבו הרשות הפלסטינית תחשוף עצמה לתביעות משפטיות בארה"ב עם חידושו הצפוי של הסיוע האמריקני לרשות בתקופת ממשל ביידן.

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום