פרסום ראשון: כך נערך דרעי לבלום את הרפורמים בבג"ץ

חוק הגיור מעסיק בימים אלה את הסיעות החרדיות מחשש להכרה ברפורמים. השר דרעי נערך: דורש מהיועמ"ש לבקש דחייה מבג"ץ בהכרעה ובמקביל פועל לעקוף את הממשלה ולחוקק חוק פרטי

ארי קלמן | פוליטי 18.11.2020 | 21:39

צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

סאגת חוק הגיור שנמצא על סדר יומה של הכנסת מביא לחיכוך בתוך הסיעות הדתיות, לקראת הכרעת בג"ץ, שעשוי להכיר בגיורים רפורמים. השר אריה דרעי פועל כעת לבקש דחייה מבג"ץ.

ל'כל רגע' נודע כי דרעי הודיע ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי בתשובת המדינה לבג"ץ, שהוא ידרוש דחייה בהכרעה, שכן לטענת דרעי הוא מבקש לחוקק את חוק הגיור הממלכתי, אך בשל המצב הפוליטי שהממשלה לא מתפקדת יש לדחות את ההכרעה עד ליציבות פוליטית.

בנוסף, דרעי שיגר עם הקמת ממשלה דרישה מראש הממשלה להפיץ את תזכיר חוק הגיור הממלכתי ולנצל את העובדה שמתנגדי החוק, שרי ימינה וחבר הכנסת אביגדור ליברמן מנעו את קידומו, וכעת הוא דורש להכין את תזכיר החוק.

מאז ראש הממשלה בנימין נתניהו סירב לקדם את תזכיר החוק, בימים האחרונים פנה השר אריה דרעי עם תזכורת לראש הממשלה לקדם את החקיקה הממשלתית, כשלא ברור מה תהיה עמדת כחול לבן אם וכאשר חוק הגיור יעלה לחקיקה.

דרעי לא מסתפק בכך וביקש השבוע מחבר הכנסת משה ארבל להניח על שולחן הכנסת את חוק הגיור הממלכתי כהצעת חוק פרטית, כדי שבמקרה והממשלה לא תקדם את החוק, הוא יקודם בהליך פרטי.

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום